ظریف: ناراحتم که چرا به من بی‌احترامی شد

ظریف: ناراحتم که چرا به من بی‌احترامی شد

خبرگزاری تسنیم: لیبرو سابق تیم ملی والیبال گفت: به‌تصمیم فدراسیون و سرمربی تیم ملی احترام می‌گذارم که به تیم ملی دعوت نشدم اما از این ناراحت هستم که چرا به من بی‌احترامی شد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، فرهاد ظریف ظهر امروز در نشست خبری آغاز به کار آکادمی والیبال ظریف در مشهد مقدس که در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های چندماهه این مرکز از روز گذشته کار خود را آغاز کرده است.

لیبرو سابق تیم ملی والیبال ایران افزود: برای راه‌اندازی این کلاس‌ها اهدافی وجود دارد که مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی این مرکز این است که بتوانم پس از چندین سال بازگشت به مشهد دِین خود را به جوانان و مردم این شهر پرداخت کنم. راه‌اندازی این مرکز با همکاری همه‌جانبه شهرداری مشهد بوده چرا که اگر به‌خاطر داشته باشید در سالیان نه چندان دور شهرداری مشهد در سوپر لیگ کشور دارای نماینده‌ای بود.

ظریف بیان کرد: باید این نکته را به صراحت بگویم که مهم‌ترین پشتوانه بنده در راه‌اندازی این مرکز مردم هستند و نکته قابل توجه‌ای که وجود دارد، این است که تمام هزینه‌‎های این مرکر از جیب شخصی پرداخت می‌شود و سعی‌ام بر این است تا زمانی که خود جوانان بخواهند، در این مرکز در خدمت‌شان باشم و  تا زمانی که بتوانم، این مرکز را خودم نگه‌ می‌دارم.

وی تصریح کرد: مسائل مالی آکادمی برایم مهم نیست بلکه مسئله‌ای که سبب ایجاد این آکادمی و حضور پرشور جوانان شده عشق واقعی به والیبال است، از زمانی که بازار والیبال داغ شده، خود خانواده‌ها و دانش‌آموزان تمایل دارند، به سمت والیبال گام بردارند.

مدیر مرکز آکادمی والیبال ظریف بیان کرد: تاکنون به فکر حضور حامی مالی نبوده‌ام اما به‌دنبال این هستم که بتوانم اسپانسری برای این مرکز پیدا کنم، اما هر اسپانسری را نمی‌پذیرم چراکه به دنبال حامی مالی هستم که خود علاقه‌مند حضور در والیبال باشد، نه اینکه برای تبلیغات و منافع شخصی پای کار آید؛ مرکز آکادمی ظریف تنها در بحث‌های والیبال رده‌های پایه حضور پیدا کرده و قصد تیم‌داری و بحث‌های والیبال قهرمانی را ندارد.

لیبرو سابق تیم ملی والیبال ایران در رابطه بحث‌ها و حاشیه‌های خود با تیم ملی، خاطر نشان کرد: یکسری حریم‌ها برای خود در تیم ملی دارم چراکه در تیم ملی 2 بار برایم از این حواشی اتفاق افتاد اما مجدداً ایستادم و هیچگاه مقابل مشکلات سرخم نکردم چراکه از سال 79 که در تیم ملی حضور داشتم، سختی‌های بسیار زیادی برایم به‌وجود آمد اما آخرین سختی و بدترین سختی‌هایی که در تیم ملی کشیدم در همین دوره آخر بود؛ اصلاً دوست نداشتم چنین برخوردی با من شود.

ظریف گفت: زمانی که تصمیم گرفتم از تیم ملی خداحافظی کنم، تمام بازیکنان و همسرم می‌گفتند که نباید چنین کاری کنم اما من تصمیمم را گرفته بودم چراکه همچون بازیکنان سایر رشته‌ها نمی‌توانم حرف‌ها را تحمل کنم. یکی از اعضای فدراسیون در همان زمان به من گفت به تیم ملی باز گرد و بنده قبول نکردم، چراکه گفتم باید خود کواچ برای بازگشتم بیاید و صحبت کند.

وی بیان کرد: این مسائل همه پذیرفته شد و خود کواچ به دیدنم آمد و دقیقا چنین جمله‌ای گفت که "چون که در زمان ولاسکو نتایج خوبی را به‌دست آورده بودی، من به تو نیاز دارم و باید دوباره آن نتایج را تکرار کنم" من هم این صحبت‌ها را قبول کردم  و سال پیش بازگشتم و نتایج بسیار خوبی را توانستیم، به‌دست آوریم.

لیبرو سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: امسال همه‌چیز در شرایط بسیار خوبی پیش می‌رفت و از من خواسته شده بود که تا المپیک در تیم ملی بمانم و تا زمان شروع اردو‌های فنلاند همه چیز در بهترین شرایط قرار داشت، تا اینکه در بازی با آمریکا به‌عنوان لیبرو دوم انتخاب شدم در حالی‌که نباید چنین اتفاقی رخ می‌داد ولی به‌خاطر اینکه در آن زمان نه در حال حاضر به‌دنبال هیچ حاشیه‌ای نبوده‌ام، این مسئله را قبول کردم.

ظریف تصریح کرد: در شب بازی قبل با لهستان، سرما بسیار شدیدی خوردم و در روز بازی در گیم دوم دیگر نتوانستم ادامه دهم؛ در آن زمان توسط رحمان محمدی به کواچ شرایط بدنی‌ام انتقال داده شد اما با‌توجه به شرایطی که در بازی پیبش آمده بود در گیم 5 به میدان رفتم اما هجمه‌هایی که به وجود آمده بود هجمه جالبی نبود و با‌ توجه به کیستی که در دستم درآمده بود، شرایط برایم خوب نبود اما در آن بازی همه‌چیز را تحمل کردم.

وی گفت: پس از بازی آن روز سرپرست تیم ملی گفت که شما برای مداوای دست خود به ایران بازگرد و با تیم ملی به تمرین کن که پس از بازگشت تیم ملی از این سفر شما مجدداً به تیم ملی اضافه می‌شوی. در بازی لهستان و روسیه برایم شرایطی را به وجود آورده بودند که باید در بیرون از زمین می‌بودم و باید با لباس شخصی تیم را تشویق می‌کردم، این لحظات سخت‌ترین لحظه‌های عمرم بود.

لیبرو سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: از ته دلم می‌‌گویم که به تصمیم فدراسیون و سرمربی تیم ملی احترام می‌گذارم که به تیم ملی دعوت نشدم اما از این ناراحت هستم چرا به من بی‌احترامی شد. بنده به صراحت می‌‌گویم که اگر می‌خواستند فرهاد ظریف را کنار بگذارند به خاطر اینکه اجر و قربش حفظ شود، به من می‌گفتند در بازی لهستان یا آمریکا از تیم ملی خداحافظی کنم.

ظریف تصریح کرد: حتی این آمادگی را داشتم که با لباس شخصی در یکی از آن بازی‌ها خداحافظی کنم و هیچ کاری فدراسیون نمی‌خواست، انجام دهد اما به صراحت این را می‌گویم که چنین برخوردی با هیچ ورزشکاری درست نیست. 2 سال پیش که خداحافظی کردم در همان زمان به تمامی افراد گفتم که بگذارید ورزشکاران در روز‌های اوج خداحافظی کنند.

وی گفت: به این کلمه ایمان آورده‌ام که خداحافظی در ورزش ما یک کلمه مسخره است و بنده به صراحت این نکته را می‌گویم که نه خداحافظی کرده‌ام نه می‌کنم و نه خداحافظی خواهم کرد؛ دیگر حتی به تیم ملی هم یک درصد فکر نمی‎‌کنم.

لیبرو سابق تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر شکایت وی از دو خبرگزاری به دلیل نشر برخی اخبار به کجا رسید و آیا شکایتی صورت گرفته است یا خیر، گفت: ابتدا باید این نکته را بگویم که تنها یک خبرگزاری داستانی کاملا کذب از خود درست کرده بوده است. تا دو سه روز آینده خبرهای جدید از این موضوع می‌شنوید چرا که وکیل بنده در تماسی با این خبرگزاری خواسته بود این مسئله را تکذیب کند اما آنان گفته بودند برای این امر منابع موثقی دارند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon