کشف شبکه‌های خشونت طلب و سلاح؛ سریال تکراری رژیم آل خلیفه

کشف شبکه‌های خشونت طلب و سلاح؛ سریال تکراری رژیم آل خلیفه

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه عرب زبان با اشاره به ادعاهای تکراری رژیم آل خلیفه درباره کشف شبکه های خشونت طلب در بحرین آنرا با توجه به روند مسالمت آمیز قیام ملت بحرین مورد نقد قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، با گذشت پنج سال از قیام ملت بحرین که برای تحقق خواسته های برحق خود از جمله دموکراسی و مقابله با استبداد آل خلیفه صورت گرفت این انقلاب همچنان ادامه دارد.یکی از نکات منحصر به فرد و شاخص در انقلاب مردم بحرین مسالمت آمیز بودن این انقلاب مردمی است و با وجود اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه علیه تظاهرات کنندگان و مردم بحرین اما هیچگاه روند انقلاب از وضعیت مسالمت آمیز خود خارج نشده است.اما رژیم بحرین از هیچ اقدامی برای مخدوش کردن این انقلاب مردمی دریغ نکرده است و یکی از حربه های آن ادعای بازداشت شبکه های خیالی خشونت طلب است.

شبکه المنار با اشاره به این ادعاهای رژیم بحرین در مطلبی با عنوان "کشف شبکه ها؛سریال طولانی" آورده است: در بحرین ادعاهای کشف ده ها شبکه مسلحانه به همراه مواد منفجره و نیز انبارهای سلاح و مهمات پنج تُنی زیاد شده است.در سال 2012 از کشف انبار مهمات در منطقه سلماباد با پنج تُن مواد منفجره خبر داده شد اما این درحالی است که خیزش مردم بحرین هیچگاه از مسیر مسالمت آمیز خود خارج نشده و یک گلوله هم شلیک نکرده است.

المنار می نویسد: اینکه مسئولان رژیم بحرین در قبال آنچه دخالت ایران نامیده می شود موضع گیری کنند و این همزمان با ادعاهای کشف شبکه ای بود که رژیم مدعی بود آموزش دیده اند و در قاچاق سلاح دخالت دارند قابل توجه است.به ادعای رژیم این شبکه از سال 2013 فعالیت خود را شروع کرده است و نوار ویدئویی از اعترافات آنها پخش کرد.

این در حالی است که محافل مردمی در بحرین این اخبار را به سخره می گیرند زیرا به کرات تکرار شده است و از سویی این اعترافات که از سوی رژیم پخش می شود تحت شکنجه و زور بوده است.سرآغاز این وقایع از روز عید فطر و با یورش نظامیان رژیم مطابق معمول شروع شد.

 عبدالله العنیسی برادر جعفر العنیسی که از سوی نظامیان رژیم بازداشت شده است درباره نحوه این یورش گفت: روز یکشنبه ساعت 4 صبح روز عید "جعفر العنیسی" را بازداشت کردند و این در حالی بود که وی در خواب به سر می برد.

وی با ابراز شگفتی از اتهاماتی که به برادرش زده شده است، افزود: وی ورزش را دوست داشت و در فعالیت های ورزشی مشارکت داشت.جعفر همچنین فعالیت اجتماعی  داشت و در مساجد و جلسات آن مشارکت داشت.وی سفرهای کمی داشت و درباره اتهاماتی که درباره فعالیت وی در امور دریایی و قاچاق خبر داده شده است باید گفت که وی چیزی از دریا نمی داند.

عبدالله العنیسی برادر جعفر العنیسی ابراز امیدواری کرد که خانواده از وضعیت وی مطلع شوند و افزود: جعفر العنیسی تحت شکنجه اعتراف کرده است. این اعترافات برای احدی قابل تصور نیست.چگونه در روز روشن اتهامی مطرح می کنند که طرف آن را انجام نداده است.اینکه مردی ازمنزلش بازداشت شود و اتهام حمل سلاح به وی داده شود و اینکه فعالیت دریایی انجام داده است در حالی که وی هرگز سفر نداشته و از یکسال قبل سفری نداشته، عجیب است.کسی که سفر می کند و آموزش می بیند نیاز به پول و مستلزمات دیگر دارد.

المنار به نقل از محمد التاجر از وکلای بحرینی آورده است: متهمان قربانی مشکلات کنونی میان بحرین با ایران شده اند.بحران اخیر با ایران به دنبال موضع گیری های مختلف از یک هفته فراتر نمی رود در حالی که جرایمی از این قبیل ظرف یک هفته به پایان نمی رسد و طی یک هفته نمی تواند هم بازداشت صورت گیرد و هم متهمان اعتراف کنند.

این وکیل بحرینی می افزاید: نادیده گرفتن حقوق متهمان به شکلی که معمولا در بحرین تکرار می شود و انتشار تصاویر و اسامی متهمان به گونه ای افکار عمومی را علیه متهمان تحریک شوند، مردود است. به ویژه که رسانه های وابسته به رژیم تبلیغات گسترده ای علیه متهمان انجام داده اند و آنها را همانند بزهکاران و محکومین قلمداد کردند در حالی که این اتهامات غیرواقعی است.عاقلانه نیست که این جرایم صورت گیرد در حالی که انقلاب مردم بحرین مسالمت آمیز است.

التاجر تصریح کرد: مشکل در بحرین استفاده از ابزارهای شکنجه به عنوان ابزار اصلی در بیشتر موارد سیاسی برای وادار کردن بازداشت شدگان به اعتراف است.ما از موارد بسیاری که زیر شکنجه جان باخته اند اطلاع داریم در حالی که رژیم در توقف این شکنجه ها جدیتی ندارد و اقدامی علیه عاملان آن انجام نمی دهد.سئوال اینجاست که این اعترافات تحت چه شرایطی صورت گرفته است؟ زیرا در بیشتر موارد، متهمان اعترافات را منکر می شوند و در برابر  دادگاه اعلام می کنند که این اعترافات تحت شکنجه گرفته شده است.

این وکیل بحرین اعلام کرد: در شرایطی که وزیر کشور بحرین از محکومیت تروریسم و دخالت ایرانی سخن می گوید چندی پس از آن از بازداشت شبکه قاچاق سلاح سخن گفته می شود.این قابل قبول نیست.

وی به سریال تکراری کشف این قبیل شبکه ها از سوی رژیم بحرین پرداخته و گفت: هر از گاهی از کشف این قبیل شبکه های سخن گفته می شود که هدفشان براندازی رژیم است اما مشاهده می کنیم که اغلب کسانی که در این موارد محکوم می شوند پس از مدتی آزاد می شوند و اتهامات از آنها رفع می شود و مفهوم آن این است که هیچ اتفاقی رخ نداده است.تا سال 2011 احدی آزاد نمی شد اما از سال مذکور بیشتر متهمان امور سیاسی آزاد می شوند و موضوع بسته می شود.

عبدالنبی العکری رئیس جمعیت شفاف بحرین در این باره به المنار گفت: ادعاهای توطئه یک سریال طولانی است که از دهه پنجاه با هیئت ملی که به اتهام مزدوری در زمان عبدالناصر در مصر متهم شد، شروع شد.پس از آن اتهامی بود که علیه چپگراها به عنوان مزدور شوروی زده شد و به دنبال آن ملی گرایان به اتهامات متهم شدند و در حال حاضر اتهام وابستگی به ایران مطرح می شود.

وی افزود: من در مقامی نیستم که درباره صحت این اتهام یا نادرستی آن نظر بدهم اما این مشکلی را حل نمی کند زیرا بیشتر بحرینی ها وطن پرست هستند و کشور خود را دوست دارند.باید یادآوری کنم که هر که به ملی گرایی بحرینی ها شک دارد به سال 1970 و همه پرسی آن درباره اینکه قصد کشور مستقل دارند یا نه برگردد.هنگامی که در آن زمان این همه پرسی مطرح شد همه گزینه استقلال را انتخاب کردند.در مناسبت های دیگر این موضوع(وطن پرستی) تکرار شد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت