اعتراف رسمی رباط به هلاکت ۳۰۰ تروریست مغربی

اعتراف رسمی رباط به هلاکت 300 تروریست مغربی

خبرگزاری تسنیم: وزیر کشور مغرب رسما به هلاکت حدود ۳۰۰ تروریست مغربی طی دو سال اخیر به ویژه در سوریه و عراق اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، "محمد حصاد" وزیر کشور مغرب از هلاکت حدود 300 تروریست مغربی طی دو سال اخیر پس از پیوستن به گروه های تروریستی افراطی به ویژه در سوریه و عراق خبر داد.

حصاد در دیدار با خبرنگاران رسانه های بین المللی اظهار داشت از لحظه خروج 1350 تروریست مغربی در سال 2013 میلادی، تعداد کشته ها به 300 نفر رسیده است و بیش از 300 شبکه تروریستی هم متلاشی شده است که شمار زیادی از آنها به جذب جوانان برای پیوستن به گروه های تروریستی فعالیت می کردند.

وزیر کشور مغرب درباره خطر واقعی احتمال وقوع حملات تروریستی در مغرب هشدار داد و در عین حال اظهار داشت که مقامات مغربی تمام تدابیر لازم را برای جلوگیری از عملی شدن این خطر به کار بسته اند.

آخرین آمار صادره از سوی مقامات مغربی در ماه می گذشته به این اشاره می کند که تعداد مغربی های گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق به 1354 نفر رسیده است که در میان آنها، 220 نفر در گذشته به خاطر مسائل مربوط به تروریسم در زندان بودند و 246 نفر در سوریه به هلاکت رسیده اند. همچنین 185 تروریست زن و 135 کودک در پایگاه های گروه تروریستی داعش آموزش دیده اند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان