کشت محصولات ارگانیک در شهرهای مرکزی مازندران تقویت شود

کشت محصولات ارگانیک در شهرهای مرکزی مازندران تقویت شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار بابلسر با تاکید بر توسعه صنایع تبدیلی، گفت: کشت محصولات ارگانیک در شهرهای مرکزی مازندران تقویت شود.

سیدعلی اسد در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بابلسر، اظهار داشت: ایجاد تغییر در نگرش خانواده‌ها برای هدایت دانش آموزان جهت تحصیل در مراکز و آموزشگاه‌های فنی وحرفه ای و کار و دانش، ارائه آموزش‌های متناسب با نیاز روز جامعه از جمله مسائل مهمی بوده که باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

وی افزود: حمایت و تقویت فرصت‌های شغلی، تسهیل سازی در امر اشتغال، جذب سرمایه‌گذار، رفع موانع تولید و حمایت از طرح‌های کارآفرین و زود بازده نیز از دیگر مسائل مهمی است که باید به صورت ویژه در شهرستان به آن پرداخته شود.

فرماندار بابلسر، بیان کرد: یکی از نهادهایی که می‌تواند در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان تاثیرگذار باشد، سازمان جهاد کشاورزی است.

اسد با اشاره به اینکه صنعت کشاورزی به عنوان یکی از مشاغل و منابع اصلی تولید درآمد ساکنان مازندران به شمار می‌آید، گفت: افزایش سطح علمی کشاورزان برای تولید محصولات سالم و ارگانیگ جهت عرضه به بازار مصرف توسط سازمان جهاد کشاورزی نقش بسزایی در ارتقای اشتغال شهرستان دارد.

وی افزود: افزایش سطح علمی کشاورزان موجب بهبود و تقویت صنایع تبدیلی کشاورزی،ارتقاء اقتصاد روستایی وکاهش مهاجرت بی رویه ساکنان روستاه ها به  شهر و کلان شهرها می‌شود.

فرماندار بابلسر خاطرنشان کرد: تولید محصولات پربازده کشاورزی وهدایت کشاورزان برای تولید محصول سودآور موجب افزایش دانش کشاورزی،کیفیت محصولات ،توسعه و آبادانی شهرستان و در نتیجه افزایش صادرات  می‌شود.

اسد، با بیان اینکه بهره‌برداری مناسب از مواد خام به نسبت با صرفه تر از فروش آن و تهیه مواد اولیه مورد نیاز جامعه است، تصریح کرد: تبدیل چوب به مداد علاوه بر اشتغال آفرینی و کاهش بیکاری از بهره وری اقتصادی بیشتری نسبت به تهیه مداد برخوردار است.

وی ابراز امیدواری کرد: طرح‌هایی که از سود آوری و بازدهی بالاتر و توجیه اقتصادی بیشتری نسبت به سایر طرح ها برخوردار باشد در اولویت برنامه های حمایتی شهرستان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon