درمر: به صداقت اوباما در تأمین امنیت اسرائیل شک ندارم

درمر: به صداقت اوباما در تأمین امنیت اسرائیل شک ندارم

خبرگزاری تسنیم: سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا اظهارات نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری در انتقاد از اوباما را نامناسب خواند.

به‌گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز اسرائیل، سفیر اسرائیل در آمریکا امروز (سه‌شنبه) اظهارات مایک هاکبی، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را درباره ارتباط میان اقدامات اوباما و یک هولوکاست دیگر را نامناسب خواند.

مایک هاکبی طی اظهاراتی اعلام کرده بود که باراک اوباما با توافق هسته‌ای ایران اسرائیلی‌ها را به‌سمت درهای کوره (اشاره به کوره‌های آدم‌سوزی در دوره هیتلر) هدایت می‌کند.

ییزرائیل کاتز، وزیر حمل و نقل اسرائیل نیز اظهارات هاکبی را مورد انتقاد قرار داد و آنها را یک اشتباه غیرضروری خواند.

درمر در گفتگویی با "یو‌اس‌ای تودی" گفت: اینها کلماتی نیستند که من تمایل به استفاده از آنها داشته باشم زیرا به‌نظر من مناسب نیستند.

وی در ادامه گفت: ما به هیچ وجه انگیزه‌های افرادی که این توافق را انجام داده‌اند زیر سؤال نمی‌بریم. به‌نظرم آنچه اهمیت دارد این است که این بحث را به‌شیوه‌ای انجام دهیم که به‌سود هر دو طرف (آمریکا و اسرائیل) باشد.

درمر ادامه داد: ما اختلافاتی بسیار جدی با این دولت در موارد مختلف داریم، اما آنچه به آن شک ندارم صداقت رئیس‌جمهور و یا تیمش در زمانی است که می‌گویند این توافق نه تنها امنیت آمریکا را بلکه اسرائیل را تضمین می‌کند.

پیش از این جب بوش ضمن انتقاد از اظهارات مایک هاکبی تأکید کرد که جمهوری‌خواهان اگر می‌خواهند بار دیگر سال آینده کاخ سفید را تصاحب کنند باید لفاظی‌های شعارگونه خود را کاهش دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: استفاده از این نوع لحن اشتباه است. این مسیری نیست که ما را به پیروزی در انتخابات برساند و این راهکاری برای حل و فصل مشکلات نخواهد بود. بنابراین، چنین اظهاراتی مایه تأسف است، البته مطمئن نیستم چرا وی (هاکبی) احساس کرده است که مجبور است چنین سخنانی را بگوید.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان