مشکل بورسیه‌های باقی‌مانده در جلسات آتی کمیته ویژه حل می‌شود

مشکل بورسیه‌های باقی‌مانده در جلسات آتی کمیته ویژه حل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز این کمیسیون با حضور وزیر علوم از برطرف شدن مشکل اکثر بورسیه‌ها خبر داد و گفت: فرهادی اعلام کرد مشکل بورسیه‌های باقی‌مانده نیز به‌زودی حل می‌شود.

جبار کوچکی‌نژاد نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، درباره جلسه امروز این کمیسیون با محمد فرهادی وزیر علوم درباره پیگیری مطالبات رهبری در حوزه دانشگاه و آموزش عالی اظهار داشت: فرهادی امروز به‌دعوت کمیسیون آموزش و تحقیقات برای بررسی مطالبات رهبری و ارائه برنامه‌های خود در جهت رفع دغدغه‌های نمایندگان در حوزه آموزش عالی به مجلس آمد.

وی با اشاره به پاسخ‌های فرهادی به دغدغه‌های مختلف نمایندگان درباره بورسیه‌ها و اینکه بسیاری از نمایندگان انتظار داشتند وزارت علوم پس از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بورسیه‌ها، لغو حکم بورسیه‌ها را در اولین فرصت اعلام کند، افزود: وزارت علوم پیگیر مسئله بورسیه‌هاست و تقریباً مشکل همگی آنها را حل کرده است. تنها 130 یا 140 پرونده بورسیه باقی مانده که در کمیته بررسی بورسیه‌ها در حال بررسی است و طی جلسات آینده کمیته حل می‌شود.

کوچکی‌نژاد درباره توقف رشد علمی با قبول این مسئله به ذکر دلایلی در این بخش پرداخت و گفت: طی سال‌های گذشته منابع مناسبی برای فعالیت علمی دانشگا‌ه‌ها اختصاص نیافته است و یکی از دلایل توقف رشد علمی کشور همین مسئله است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مطرح شدن مباحثی درباره برخی از انتصابات در وزارت علوم نیز اظهار داشت: آقای فرهادی اعلام کرد بسیاری از انتصابات قبل از حضور من در وزارت علوم صورت گرفته اما برخی را لغو حکم کرده‌ایم.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: فرهادی از برخی انتصابات که مورد انتقاد نمایندگان بود دفاع کرد.

به‌گفته کوچکی‌نژاد، در ادامه جلسه کمیسیون آموزش با وزیر علوم حجت‌الاسلام نبویان و عیسی‌زاده نماینده میاندوآب سؤالات خود را در بحث مسائل دانشگاه‌ها مطرح کردند.

وی تصریح کرد: وزیر علوم در پاسخ به سؤال نبویان درباره برگزاری کنسرت در دانشگاه و اردوهای مختلط اعلام کرد: دستور توقف برگزاری اردوهای مختلط و کنسرت‌ها را در دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم و طی مدت گذشته حدود 20 نشریه منتشر شده در دانشگاه‌ها را تعطیل کردیم. همچنین کتابی که درباره سیاست‌های فرهنگی وزارت علوم بود و از سوی نمایندگان و دلسوزان مورد نقد قرار گرفته بود از دانشگاه‌ها جمع‌آوری شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس همچنین گفت: نبویان از پاسخ‌های فرهادی قانع نشد و مقرر شد طی دو هفته گزارش مکتوبی در زمینه مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها تهیه شود و از سوی وزارت علوم به کمیسیون ارائه شود.

وی با اشاره به سؤال برخی از نمایندگان از فرهادی درباره عدم جایابی بورسیه‌هایی که وزارت علوم ادعا می‌کند مسئله آنها حل شده است نیز، گفت: مشکل بسیاری از این دانشجویان حل شده اما با این وجود کمیسیون آموزش از وزیر علوم خواست طی گزارشی عملکرد دانشگاه‌ها را در زمینه جایابی بورسیه‌ها به کمیسیون ارائه کند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon