کشته و مجروح شدن ۲۰ تروریست توسط ارتش سوریه در جنوب «الزبدانی»

کشته و مجروح شدن 20 تروریست توسط ارتش سوریه در جنوب «الزبدانی»

خبرگزاری تسنیم: ۲۰ تروریست توسط ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت که تلاش داشتند از جنوب الزبدانی به داخل این شهر نفوذ کنند کشته و مجروح شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، 20 تروریست توسط ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت که قصد داشتند از سوی باغ‌های بقین و مضایا در جنوب الزبدانی به داخل این شهر نفوذ کنند کشته و مجروح شدند.

شهر «الزبدانی» به‌دلیل فاصله کم با دمشق از اهمیت بالایی برخوردار است. این شهر در مسیر جاده دمشق به حمص و منطقه ساحلی شمال واقع شده است که زمینه حرکت گروه‌های مسلح و تروریست‌ها و حمل و نقل سلاح به حومه دمشق و شمال را فراهم می‌کند.

کنترل این شهر همچنین به ارتش سوریه کمک می‌کند تا امنیت پایتخت را از طریق انجام عملیات در غوطه شرقی دمشق و حومه این شهر تأمین کند و تروریست‌ها را در بلندی‌های القلمون محاصره و از تحرک آنها در این منطقه جلوگیری و تمامی ورودی‌ها را از سمت لبنان مسدود کند. شهر «الزبدانی» در حومه استان دمشق سوریه قرار داشته و دارای مساحتی حدود سه‌هزار کیلومتر است. در حال حاضر تروریست‌های تکفیری داعش و جبهه النصره از این شهر به‌عنوان دروازه‌ای برای انتقال تسلیحات به منطقه القلمون استفاده می‌کنند.

شهر «الزبدانی» تنها 45 کیلومتر از دمشق فاصله دارد و در 11کیلومتری مرزهای لبنان واقع شده است. این شهر در مسیر میان دمشق، حمص و منطقه الساحل در شمال سوریه قرار گرفته، به همین دلیل از جایگاهی استراتژیک برخوردار است. این شهر یکی از بزرگترین شهرهای سوریه است که پیشتر به‌دست داعش سقوط کرده بود.

روزنامه عکاظ عربستان در گفت‌و‌گویی با یکی از سرکردگان گروه‌های مسلح درباره سقوط قریب‌الوقوع الزبدانی و آزادسازی آن به دست نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان هشدار داده است.

این سرکرده گروه‌های مسلح که نامش ابراهیم الجباوی است، در گفت‌و‌گو با این رسانه سعودی درباره سقوط الزبدانی و سیطره قریب‌الوقوع نیروهای ارتش سوریه بر آن هشدار داده و گفته است: تمام گروه‌های انقلابی (گروه‌های تروریستی که رسانه‌های سعودی همواره آنها را انقلابی توصیف می‌کنند) باید به الزبدانی (گروه‌های تروریستی) کمک کنند، زیرا در غیر این صورت، الزبدانی به سرنوشت القصیر، حمص قدیم و یبرود دچار خواهد شد (که از لوث گروه‌های تروریستی مسلح پاکسازی شدند).

این سرکرده تروریست‌ها به خیانت گروه‌های تروریستی و عدم کمک‌رسانی به تروریست‌های حاضر در الزبدانی اذعان کرد.

عکاظ با ابراز خشم از شکست مستمر حملات گروه‌های تروریستی به شهر درعا که از سمت اردن و با حمایت رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی رژیم‌های عربی از جمله عربستان و قطر هدایت می‌شود، و تا‌کنون با مقاومت و ایستادگی نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های مردمی دفع شده است، به‌نقل از این سرکرده تروریست‌ها ادعا کرده است که همه گروه‌ها تمام تدابیر لجستیکی لازم را اتخاذ می‌کنند و تمام شکاف‌هایی که در ابتدا ایجاد شده بود، برطرف شده است.

در عملیات مستمر نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان در الزبدانی، تاکنون خسارت‌ها و تلفات سنگینی به گروه‌های تروریستی وارد شده است و مناطق متعددی از لوث تروریست‌ها پاکسازی شده است.

انتهای پیام/.*

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی