گزارشی از اوضاع جبهه‌های مختلف نبرد با تروریسم تکفیری در عراق

گزارشی از اوضاع جبهه‌های مختلف نبرد با تروریسم تکفیری در عراق

خبرگزاری تسنیم: منابع عراقی از هلاکت یکی از سرکردگان تکفیری‌ها موسوم به والی جدید داعش در کرکوک، هلاکت ده‌ها داعشی در جریان حمله به خاک عراق از سمت اردن و کشته شدن ۱۴ تروریست در القائم خبر دادند.

به‌گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فرمانده لشکر هفتم ارتش عراق از هلاکت 14 تروریست داعشی از جمله یکی از سرکردگان آنها در منطقه القائم خبر داد.

سرلشکر ستاد "نومان الزوبعی" به الفرات گفت جنگنده‌های ارتش با استناد به اطلاعات دقیق، یک مخفیگاه باندهای تروریستی داعش در منطقه القائم را هدف قرار دادند که بر اثر این حمله، 14 داعشی از جمله یکی از سرکردگان تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

جنگنده‌های ارتش عراق تا کنون تلفات و خسارت‌های سنگینی به باند تروریستی داعش از طریق منهدم کردن مخفیگاه‌هایشان در مناطق مختلف استان الانبار وارد کرده‌اند.

هلاکت ده‌ها داعشی در جریان حمله به خاک عراق از سمت اردن

ده‌ها تروریست داعشی که قصد داشتند از مرز اردن به عراق حمله کنند، با ایستادگی نیروهای گارد مرزی عراق به هلاکت رسیدند.

یک منبع در تیپ چهارم گارد مرزی عراق اعلام کرد نیروهای این تیپ توانستند حمله تروریست‌های داعشی به پاسگاه ارکبان در مرز مشترک با اردن را دفع کنند که طی آن ده‌ها داعشی به هلاکت رسیدند.

انفجار سه خودروی بمب‌گذاری‌شده در مرکز بیجی

تروریست‌های تکفیری سه خودروی بمب‌گذاری شده را در مرکز شهرستان بیجی در شمال تکریت منفجر کردند که این انفجارها چندین کشته و زخمی به جا گذاشت.

بر اساس گزارش المسله، یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد سه خودروی بمب‌گذاری شده در الحی العصری در مرکز شهرستان بیجی در شمال تکریت منفجر شد و نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی را هدف قرار داد که به کشته شدن 11 نفر و زخمی شدن 15 نفر دیگر منجر شد.

داعش شش عضو دو خانواده را اعدام کرد

خبر دیگر این که تروریست‌های تکفیری، شش برادر را که درصدد فرار از شهرستان الحویجه بودند، اعدام کردند و اجسادشان را به ستون‌های برق آویزان کردند.

یک منبع محلی در کرکوک گفت تروریست‌های داعشی شش برادر از دو خانواده را به‌ضرب گلوله مقابل دیدگان مردم روستای الهیجل به رگبار بسته به قتل رساندند. تکفیری‌ها در توجیه جنایت خود مدعی شدند که این افراد قصد فرار از روستای اسدیره در ناحیه الزاب را داشتند و به همین سبب اعدام شدند.

داعشی‌ها یک معلم را در جنوب غربی کرکوک سر بریدند

خبر دیگر این که تروریست‌های تکفیری در ادامه جنایات خود در عراق، یک معلم را در جنوب غربی کرکوک سر بریدند.
یک منبع محلی در کرکوک اعلام کرد داعشی‌ها یک معلم ریاضیات را در جنوب غربی استان سر بریدند که این جنایت در ناحیه العباسی در شهرستان الحویجه رخ داد.

به‌گفته این منبع، داعشی‌ها مدرس ریاضیات را مقابل دیدگان مردم سر بریدند. تکفیری‌ها یک ماه پیش این معلم را ربوده بودند.

اوضاع میدانی جبهه‌های نبرد با داعش در مناطق مختلف

رسانه‌های عراق به گزارشی آماری درباره اوضاع جبهه‌های نبرد با تروریست‌های تکفیری پرداخته‌اند.

در بیانیه صادره در خصوص عملیات امروز مبارزه با تروریسم آمده است نیروهای امنیتی با همکاری نیروهای داوطلب مردمی در مناطق عملیاتی بغداد، صلاح الدین و الانبار، شمار دیگری از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند و تعدادی بمب و مقادیری مواد منفجره را کشف و خنثی کردند. همچنین تعدادی از مخفیگاه‌های داعشی‌ها در عملیات امروز منهدم شد.

ادامه عملیات آزادسازی الانبار

عملیات پاکسازی استان الانبار از لوث داعشی‌ها همچنان ادامه دارد به‌طوری که نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی، جاده البوعیثه عقده الجرایشی را به‌طور کامل از سیطره تروریست‌ها خارج کردند و شماری از آنها را به هلاکت رساندند. همچنین 70 بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها در محورهای مواصلاتی و محل عبور نیروهای امنیتی و مردمی کشف و خنثی شد.

نیروهای عراقی در این عملیات یک خودروی بمب‌گذاری شده و 12 مخفیگاه تروریست‌های داعشی را با پشتیبانی نیروی هوایی منهدم کردند.

در منطقه البوذیاب یک لودر بمب‌گذاری شده منهدم شد. کشف و خنثی سازی 45 بمب و یک خودروی بمب‌گذاری شده و هشت مخفیگاه تروریست‌ها و پاکسازی تل مشهیده و ادامه پیشروی در این منطقه از دیگر اخبار مبارزه با تروریسم در عراق اعلام شده است.

جزئیات عملیات مبارزه با تروریسم در استان صلاح‌الدین

فرماندهی عملیات صلاح الدین هم از انجام عملیاتی در منطقه البوجاری خبر داد که به هلاکت 10 تروریست منجر شده است.

نیروهای فرماندهی عملیات صلاح الدین در عملیات دیگری در شهرستان بیجی، شش منزل بمب‌گذاری شده و 19 بمب دست‌ساز را کشف و خنثی کردند.

فرماندهی عملیات سامراء هم از عملیاتی در روستای عبدالله المطر خبر داد که طی آن چهار بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها کشف و خنثی شد. نیروهای امنیتی همچنین 12 موشک از انواع مختلف و 25 گلوله خمپاره و مقادیری مهمات و مواد منفجره و وسایل ساخت بمب و تعداد زیادی نقشه و کتاب و نشریه را کشف و ضبط کردند.

جزئیات مبارزه با تروریسم در سطح بغداد

به گزارش تسنیم، فرماندهی عملیات بغداد هم از ادامه عملیات مبارزه با تروریسم در چارچوب عملیات فجرالکرمه برای پاکسازی ناحیه الکرمه و مناطق اطراف آن با همکاری نیروهای پلیس و نیروهای داوطلب مردمی و عشایر و با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش از طریق هماهنگی با فرماندهی عملیات الانبار خبر داد که طی آن شش تروریست به هلاکت رسیدند و یک خودروی مجهز به تیربار و یک خودروی حامل تروریست‌ها و یک موشک انداز را منهدم کردند. همچنین چهار تروریست در گلوله‌باران مخفیگاهی که در آن مخفی شده بودند، به هلاکت رسیدند.

در غرب موصل هم عملیات مبارزه با تروریسم ادامه یافت که نتیجه آن به این شرح است: 53 تروریست در مناطق مختلف به هلاکت رسیدند. پنج خودرو و یک بیل مکانیکی و 22 موضع دشمن تکفیری، یک خمپاره انداز، سلاح ضدهوایی، 10 تونل و 12 مخفیگاه داعشی‌ها منهدم شد.

هلاکت 15 تروریست در بیجی

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین از هلاکت 15 تروریست در عملیات پیشدستانه نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی در اطراف شهرستان بیجی در شمال صلاح الدین خبر داد.

این منبع به الغدپرس گفت نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی، 15 تروریست را به هلاکت رساندند و چندین موشک انداز را به غنیمت گرفتند و ده‌ها بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها را کشف و خنثی کردند.

بر اساس این گزارش، شهرستان بیجی شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی با باندهای تروریستی داعش است که تا کنون به پیروزی‌های بزرگی بر داعشی‌ها و پاکسازی بخش‌های وسیعی از آن منجر شده است.

هلاکت 14 تروریست در شرق الرمادی

خبر دیگر این که، 14 تروریست تکفیری در عملیات نیروهای پلیس در منطقه حصیبه در شرق الرمادی به هلاکت رسیدند.
یک منبع امنیتی در این باره گفت نیروهای ویژه پلیس فدرال با حمله به مخفیگاه تروریست‌های داعشی نزدیک یک رودخانه در حصیبه در شرق الرمادی، 14 تروریست را به هلاکت رساندند و یک کامیون بمب‌گذاری شده را در جریان عملیات پاکسازی ساختمان‌های این منطقه منهدم کردند.

یک سرکرده موسوم به والی جدید داعش در کرکوک به هلاکت رسید

یک منبع امنیتی از هلاکت یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش در روستای الصبیحه در جنوب استان کرکوک خبر داد.
این منبع گفت سلمان عبدشبیب موسوم به والی جدید داعش در کرکوک نزدیک روستای الصبیحه در ناحیه الزاب در یک حمله هوایی به هلاکت رسید.

کشته و زخمی شدن بیش از 40 تروریست داعشی در غرب الرمادی

یگان ویژه اطلاعاتی عراق شب گذشته از کشته شدن دست‌کم 40 تروریست از جمله مسئول مواد منفجره گروه داعش و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر در چهار حمله هوایی به غرب الرمادی خبر داده بود.

بر اساس بیانیه یگان اطلاعاتی، در این عملیات چند تروریست خطرناک به‌نامهای صلاح محمد حسین السلمانی ملقب به ابوصکر مسئول پذیرایی از انتحاری‌ها، محمود عطاءالله جلبیص الحردانی ملقب به ابوعزام مسئول جابه‌جایی انتحاری‌ها، ابواسلام الکربولی مسئول آماده سازی مواد منفجره و ابوبکر الروسی مسئول واحد انتحاری‌ها به هلاکت رسیدند.

به گزارش تسنیم، بیانیه یگان اطلاعاتی همچنین به هلاکت مسئول نظامی گروه تروریستی داعش در منطقه البوکمال ملقب به مخلد، ابوعبدالرحمن الروسی موسوم به جلاد داعش، ابوعزام الجزراوی سعودی الاصل مسئول پذیرایی داعش در القائم، عبدالرحمن چچنی الاصل ملقب به بچه‌شیر خلافت که در چندین فیلم به بریدن سر قربانیان داعش دست می‌زد، و ابوبکر العراقی معاون آن که امیر الحسبه داعش در شهرستان القائم خوانده می‌شد، اشاره کرده است.

در عملیات نیروهای یگان ویژه اطلاعاتی، کارگاه ساخت بمب و موشک دست‌ساز و مقر مخفی داعشی‌ها در محله التنک موسوم به مقر کتیبه تبوک و مقر جنگجویان عرب و غیرعرب داعش در منطقه السنجک نزدیک مرزهای سوریه و یک تجمع دیگر داعشی‌ها منهدم شده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان