وال‌استریت‌ژورنال: جاسوس اسرائیل نوامبر از زندان‌های آمریکا آزاد می‌شود

وال‌استریت‌ژورنال: جاسوس اسرائیل نوامبر از زندان‌های آمریکا آزاد می‌شود

خبرگزاری تسنیم: پولارد که به جرم جاسوسی در آمریکا محکوم به حبس ابد بود در ماه نوامبر آزاد خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از وال‌استریت ژورنال، وکیل "جاناتان پولارد" جاسوس اسرائیلی که در آمریکا در زندان به سر می‌برد روز سه‌شنبه اعلام کرد که قرار است وی در ماه نوامبر آزاد شود.

بر اساس خبر اعلام شده، تصمیم بر عفو این جاسوس اسرائیلی هیچ ارتباطی به مذاکرات با ایران ندارد.

وال استریت ژورنال هفته پیش نیز گزارش داده بود که مقامات آمریکایی آماده آزاد کردن پولارد می‌شوند و برخی از مقامات در دولت اوباما امیدوار بودند که  آزاد شدن این جاسوس پس از 30 سال ممکن است به بهبود شرایط با اسرائیل پس از توافق هسته‌ای با ایران منتهی شود.

وکلای پولارد اعلام کرده بودند که دولت آمریکا با آزادی وی هیچگونه ابراز مخالفتی نکرده‌اند.

جاناتان پولارد جاسوس یهودی اهل آمریکاست که در سال 1987 به جرم جاسوسی برای اسرائیل به حبس ابد محکوم شد و هم اکنون در ایالت کارولینای شمالی در زندان به سر می‌برد.

وی کارمند بخش اطلاعات نیروی دریایی آمریکا بود و اسرار نظامی شوروی، پاکستان، سوریه، و لیبی را که سرویس های اطلاعاتی آمریکا گردآوری کرده بودند، توسط یک نظامی اسرائیلی در ازای دریافت پول و هدایای گرانبها در اختیار تل آویو قرار داد. اسرائیل ماهی دو هزار و پانصد دلار پول نقد، چند حلقه الماس و هزینه هتل و رستوران پولارد را در ازای دریافت این اطلاعات پرداخت کرد. پولارد هر جمعه اطلاعات را به صورت چاپ شده که در کیف قرار داده بود به سفارت اسرائیل می برد و در یکی از موارد در 23 ژانویه 1985 چند عدد کیف حامل اطلاعات سری را به سفارت رژیم صهیونیستی تحویل داد.

در ازای این خدمات، رژیم صهیونیستی، در سال 1995 به پولارد تابعیت اسرائیلی داد با این حال تل آویو تا سال 1998 خرید اطلاعات محرمانه از پولارد را تکذیب می کرد.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان