اشپیگل: تعداد شهروندان آلمانی داعش افزایش یافته است

اشپیگل: تعداد شهروندان آلمانی داعش افزایش یافته است

خبرگزاری تسنیم: تعداد شهروندان آلمانی که اخیرا به گروه داعش پیوسته‌اند افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دویچه‌وله، گروه داعش همچنان افراطی‌ها در آلمان را به خود جذب می‌کند.

بر اساس گزارشی که اشپیگل آنلاین منتشر کرده، تعداد آلمانی‌هایی که به گروه داعش در سوریه پیوسته‌اند از 720 نفر فراتر رفته است.

بر اساس گزارش سازمان امنیت داخلی آلمان، بخش عمده‌ای از آلمانی‌هایی که به داعش پیوسته‌اند را جوانانی کمتر از 30 سال تشکیل می‌دهند و حدود 20 درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

همچنین تعداد شهروندان آلمانی که در فعالیت‌های جنگی داعش مشارک دارند افزایش یافته و بر اساس گزارش‌ها این تعداد به 60 نفر رسیده است.

از سوی دیگر دست کم 20 نفر از جوانان آلمانی از سوی داعش برای انجام عملیات انتحاری به کار گرفته شده‌اند.

همچنین "جیمز کومی" مدیر اف بی آی تصریح کرد که بیش از 200 شهروند آمریکایی برای مبارزه در کنار شبه نظامیان، یا به سوریه سفر کرده یا برای سفر به این کشور تلاش کرده اند.

وی در ادامه گفت: ما به شناسایی افرادی که به دنبال پیوستن به تروریست‌های خارجی هستند، ادامه می دهیم و همچنین در حال شناسایی افراط گرایان خشن در داخل آمریکا هستیم که ممکن است قصد اجرای حمله در داخل خاک آمریکا را داشته باشند.

تاثیر تفکرات داعش بر شهروندان آمریکایی به نگرانی مهمی برای اف بی آی تبدیل شده است. جیمز کومی پیش از این از شرکت های فناوری اطلاعات خواسته بود تا به مقام های اجرای قانون اجازه دهند به ارتباطات رمز گذاری شده برای مقابله با تهدید داعش، دسترسی داشته باشند.

گروه تروریستی داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

همچنین "اولگ سرومولتف" معاون امور مبارزه با تروریسم وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد حدود 2200 فرد مسلح روسی الاصل کنار گروه‌های تروریستی افراطی در سوریه و عراق می‌جنگند.

این مقام روسی در گفت‌وگو با ایتارتاس روسیه افزود دستگاه‌های امنیتی سال گذشته بیش از 100 پرونده جنایی در خصوص شهروندان روسی که در سوریه جنگیده‌اند، گشوده‌اند.

وی اظهار داشت در حال حاضر آنچه اهمیت دارد،‌ جلوگیری از هرگونه حمله به خاک روسیه یا شهروندان یا نهادهایش از سوی گروه تروریستی داعش است و مسکو با جدیت با اظهارات سرکردگان گروه تروریستی درباره انتقال آنچه جهاد می‌خوانند به شمال قفقاز و آسیای میانه تعامل می‌کند.

این مقام روسی افزود کشورهای مدعی نقش پیشتازانه در رویارویی با تروریسم همچنان در تعامل با خطر تروریسم، نقش دوگانه‌ای ایفا می‌کنند.

وی گفت همه کشورها باید تلاش‌های خود را برای مقابله با تروریسم جهانی بدون سیاسی‌کاری یا در پیش گرفتن معیارهای دوگانه در خصوص گروه‌های تروریستی یکپارچه کنند.

معاون امور مبارزه با تروریسم وزیر خارجه روسیه تأکید کرد هر راهبرد مؤثر برای جنگ با تروریست‌های داعش باید بر تشکیل ائتلاف بین المللی واقعی مبتنی باشد که بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد عمل کند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی