سفر رئیس عملیات بشردوستانه سازمان ملل به یمن

سفر رئیس عملیات بشردوستانه سازمان ملل به یمن

خبرگزاری تسنیم: رئیس عملیات بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد برای بررسی بیشتر اوضاع انسانی در یمن، به زودی به این کشور سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای‌نیوز»، «عماد عون» مسئول رسانه‌ای گروه خاورمیانه در سازمان آکسفام، اعلام کرد 6 میلیون نفر در یمن در آستانه گرسنگی قرار دارند و در حالی‌که در سایه تداوم جنگ و محاصره بنادر، روزانه 25 هزار نفر به گرسنگان در این کشور افزوده می‌شود و کمک‌رسانی به نیازمندان سخت‌تر شده است.

طبق اعلام کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، طی دو ماه اخیر حملات به کارکنان امدادرسانی در یمن افزایش یافته است.

از سوی دیگر، «استفان اوبراین» رئیس عملیات بشردوستانه سازمان ملل متحد، دیروز از سفر قریب‌الوقوع خود به یمن برای بررسی بیشتر اوضاع انسانی در این کشور خبر داد. طبق اعلام نماینده دولت مستعفی یمن در سازمان ملل، این سفر در 9 ماه اوت انجام خواهد شد.

اوبراین در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: «ما باید تلاش‌های خود را برای تثبیت آتش‌بس در یمن که مورد قبول تمام طرف‌ها باشد، افزایش دهیم تا کمک‌رسانی به نیازمندان تضمین شود.»

طبق اعلام سازمان ملل، بیش از 500 هزار نفر از مردم یمن از ماه مارس تاکنون آواره شده اند و حدود 12 میلیون نفر نیز در تلاش برای پیدا کردن غذای کافی برای زنده ماندن هستند.

طبق این گزارش، عربستان سعودی به همراه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس (به جز عمان) و برخی دیگر از کشورهای عربی از 26 ماه مارس بمباران سنگین علیه مناطق مختلف یمن را با هدف بازگرداندن دولت «عبدر ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن به قدرت و سرکوب جنبش «انصارالله» آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان