کشته شدن سومین زن سیاه پوست در بازداشتگاه پلیس آمریکا

کشته شدن سومین زن سیاه پوست در بازداشتگاه پلیس آمریکا

خبرگزاری تسنیم: یک زن سیاه پوست ۳۷ ساله آمریکایی در بازداشتگاه پلیس آمریکا جان خود را از دست داده است تا در کمتر از یک هفته به سومین قربانی سیاه پوست در بازداشتگاه‌های پلیس این کشور تبدیل شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، رالکینا جونز 37 ساله زن سیاه پوست آمریکایی که یک دختر 11 ساله دارد، 24 جولای یعنی 5 روز قبل توسط پلیس آمریکا بازداشت شد و به زندان کلیولند هایت سیتی در اوهایو منتقل شد.

عصر روز جمعه جونز به اتهام ضرب و شتم شوهرش توسط پلیس بازداشت شد. جونز پس از بازداشت به زندان پلیس کلیولند منتقل شد و تا روز یکشنبه که جسد بی جان وی پیدا شد، در این زندان نگهداری می شد.

دفتر معاینات پزشکی اعلام کرده است که مرگ جونز ظاهرا مشکوک به نظر نمی رسد. نتایج کالبد شکافی نیز نشان می دهد که هیچ اثری از زخم و جراحات مشکوک در بدن جونز مشاهده نشده است.

عصر روز شنبه ماموران پلیس اعلام کردند که جونز در وضعیت بی حالی به سر می برد و 2 ساعت پس از انجام معاینات پزشکی بار دیگر به زندان بازگردانده شد.

خواهر جونز در این باره ضمن انتقاد شدید از وضعیت بازداشتگاه های آمریکا تاکید کرده است: چگونه ممکن است کسی را 2 ساعت پس از انجام معاینات پزشکی به زندان بازگرداند؟ اگر خواهرم اشتباهی مرتکب شده یا تصمیم نادرستی گرفته است، مستحق این نبود که نادیده گرفته شود، با این وجود که پلیس می دانسته خواهرم مشکلاتی در سلامتی اش داشته است.

در ساعت 12 و 15 دقیقه ظهر یکشنبه پلیس گزارش داده است که وضعیت سلامتی جونز عادی و طبیعی است ولی 6 ساعت و 45 دقیقه بعد جسد وی در زندان پیدا شده است.

این سومین مرگ مشکوک سیاه پوستان در زندان های آمریکا در کمتر از یک هفته گذشته به شمار می رود. این تازه ترین مورد از قتل سیاه پوستان آمریکایی در جریان بازداشت توسط پلیس به شمار می رود.

طی یک سال گذشته شهرهای مختلف آمریکا شاهد اعتراضات وسیع و گسترده ای علیه خشونت و رفتارهای تبعیض آمیز پلیس با سیاه پوستان و سایر رنگین پوستان بوده است. کشتار سیاه پوستان توسط ماموران پلیس آمریکا و رفتار تبعیض آمیز و نژادپرستانه پلیس موجب شعله ور شدن آتش اعتراضات در سراسر آمریکا شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان