حمایت از احزاب شناسنامه‌دار در دستور کار دولت است


حمایت از احزاب شناسنامه‌دار در دستور کار دولت است

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه احزاب رسمی موافق و مخالف دولت از چتر حمایتی وزارت کشور برخوردار هستند گفت: حمایت از احزاب شناسنامه‌دار در دستور کار دولت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمد حسین مقیمی شامگاه سه شنبه در دیدار با فعالین احزاب و شخصیت‌های سیاسی استان هرمزگان اظهار داشت: علی‌رغم وجود مشکلات فراوان جامعه در زمینه های اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی وزارت کشور حمایت از احزاب قانونی را تکلیف خود می داند.

وی بیان داشت:حمایت یکسان از تمام احزاب و برقراری امنیت جلسات آنها یکی از وظایف وزارت کشور در سراسر ایران است.

مقیمی در ادامه با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را مرتفع سازد گفت: ساماندهی مشکلات کشور نیازمند همدلی و یک پارچگی تمام سلایق و احزاب است.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: دولت با پافشاری در طول 22 ماه مذاکرات توانست مسئله هسته‌ای کشور را به سرانجام برساند و منافع ملی را البته با دعای ملت ایران حفظ کند.

وی تصریح کرد: موفقیت بدست آمده به دلیل حمایت‌های مقام معظم رهبری و کمک نیروهای سیاسی دوستدار اقتدار ایران اسلامی شکل گرفت.

مقیمی با اشاره به پاسخگویی دولت یازدهم تاکید کرد: مدیران سیاسی کشور باید خود را با روحیات این دولت تطبیق و مدیران اجرایی نیز سخت کوشانه به دنبال اجرایی کردن مصوبات مجلس باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور اذعان کرد: اگر احزاب فعال باشند و حسابرسی کنند، هرکس حساب کار خود را می‌کند چون باید پاسخگو باشد اما وقتی همه از یک جریان باشیم و همدیگر را تائید کنیم، شرایط سوء استفاده برای برخی‌ها فراهم می‌شود.

وی گفت: به اعتقاد همه ما جمهوری اسلامی متعلق به خود مردم است و مردم نیز پیرو رهبری نظام هستند.

مقیمی خاطرنشان کرد: دولت با اقتدار کار خود را در چارچوب سیاست‌های نظام تعیین می‌کند و دولتی که مجری صحیح  قوانین و مقررات به تصویب رسیده توسط دستگاه‌ها، قوا و کابینه باشد در مسیر موفقیت قرار دارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور، دولت یازدهم را به‌دلیل درک خوب قوانین، اجرا کننده مناسبی برای قوانین کشور دانست و افزود: دولت خوب، دولت پاسخگو است که البته در زمان انتقاد نیز راه صحیح را انتخاب می‌کند.

وی نقش احزاب در کسب موفقیت‌های دولت بسیار مفید ارزیابی کرد و افزود: دولت به عنوان مجری باید برای اجرای مصوبات تلاش کند و مردم نیز به عنوان منتقدان  با نقد منصفانه دولت را مورد سوال قرار دهند.

مقیمی با اشاره به لزوم پاسخگویی دولت به مردم اظهار داشت:برای نهادینه ساختن فرهنگ پاسخگویی می‌بایست به تحزب بها داده و همدیگر را تحمل کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید داشت: شکل‌گیری رقبای قوی در کنار و یا مقابل ما نباید موجب نگرانی شود،چرا که نباید فراموش کنیم که فعالیت رقیب قوی سبب ارتقای توان ما می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه با بیان اینکه فعالیت سیاسی برای فعالان این عرصه هزینه دارد اذعان کرد: هنوز در کشور ما فعالیت‌های حزبی و سیاسی نهادینه نشده است.

وی تصریح کرد: کار سیاسی یعنی تربیت کادرهایی توانمند و منتقد با هدف اداره هر چه بهتر کشور تا در تمام شرایط کشور رو به جلو حرکت کند.

مقیمی بیان داشت: برای فراهم سازی نشاط سیاسی نیازمند اقدام عملی فعالان سیاسی و تحمل کردن همدیگر در طول زمان فعالیت با هر حزب و جناح است.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به ظرفیت های مهم استان هرمزگان در عرصه اقتصاد گفت: استان هرمزگان در آینده یکی از قطب های بزرگ صنعتی کشور می شود و احزاب این استان باید به دولت برنامه دهند و یا مشکلات را مطرح کنند تا دولت قدم های بزرگ تری برای توسعه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی استان بردارد.

وی با بیان اینکه،دولت خواهان شنیدن انتقادات از زبان احزاب است افزود:نقد سازنده زمینه ساز پیشرفت و عملکرد صحیح دولت می شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد:نباید اجازه دهیم از هر نوع امکانات دولتی و عمومی، له یا علیه کسی در انتخابات استفاده شود.

مقیمی انتخابات پیش رو را فرصت مناسبی برای فعالیت احزاب دانست و اظهار داشت:در لایه لایه های جامعه افرادی هستند که می توانند در مجلس بسیار مفید باشند و ما به عنوان دولت همه شرایط را فراهم می کنیم تا در زمان تبلیغات رسمی انتخابات همه بتوانند حرف خود را بزنند.

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به حمایت دولت از تمام احزاب رسمی بیان داشت: حمایت یکسان از احزاب موافق و مخالف دولت تکلیف و برقراری امنیت جلسات آنها نیز وظیفه دولت است.

وی یادآور شد: در برخی موارد مشاهده شده عده‌ای بدون مجوز دور هم جمع می‌شوند و فعالیت سیاسی می‌کنند که تخلف محسوب می‌شود و این افراد از حمایت دولت برخوردار نیستند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: دولت با حمایت از احزاب شناسنامه دار به دنبال ایجاد شرایطی است که تمام افراد با رعایت قانون بتوانند با ورود به سیاست شرایط توسعه و پیشرفت کشور را فراهم آورند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon