قطعنامه شورای امنیت درباره "موشک‌های بالستیک" از نظر ایران مردود است

قطعنامه شورای امنیت درباره "موشک‌های بالستیک" از نظر ایران مردود است

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قطعنامه شورای امنیت در مورد امکانات دفاعی ایران خصوصاً موشک‌ها که تصویب شده از نظر ایران مردود است.

به گزارش خبرنگار گروه احزاب خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار هیئت عالی‌رتبه علمی کشورهای جنبش عدم‌تعهد که صبح امروز در دفتر این مرکز برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره توضیحات اجلاس پزشکان مسلمان جهان اظهار داشت: اجلاس پزشکان مسلمان جهان از فردا در مشهد مقدس آغاز می‌شود و در ادامه این اجلاس در تهران و شیراز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: حدود 350 نفر از پزشکان و اساتید دانشگاهی سراسر جهان به‌خصوص اساتیدی که در کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا تدریس دارند، در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این اجلاس هر 2 سال یک بار برگزار می‌شود که این بار به‌دعوت و میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و در این اجلاس در خصوص نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپایی و آمریکایی بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

ولایتی یادآور شد: 350 تا 400 نفر از پزشکان و اساتید سراسر جهان در اجلاس پزشکان مسلمان جهان شرکت خواهند کرد که با خانواده‌هایشان حدود 600 نفر شرکت می‌کنند و آنها با هزینه‌های خود به ایران می‌آیند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا طبق قطعنامه شورای امنیت تمام موشک‌های بالستیک شامل تحریم‌ها می‌شود، اظهار داشت: قطعنامه شورای امنیت در مورد امکانات دفاعی ایران خصوصاً موشک‌ها که تصویب شده، از نظر ایران مردود است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: قطعنامه‌ای که تحت نفوذ کشورهای توسعه‌طلب غربی تصویب شده برای این است که قدرت دفاعی ایران را تضعیف کنند تا بتوانند خواسته‌های‌شان را به ایران تحمیل کنند و این موضوعی است که جمهوری اسلامی ایران زیر بار آن نرفته و نخواهد رفت.

ولایتی تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها و متحدانشان بدانند با تصویب این قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل که با تحمیل و اعمال نفوذ غیرمشروع و حق وتوی آنان همراه بوده، می‌توانند ایران را محدود کنند، لحظه‌ای تردید نمی‌کنند و این نوع قطعنامه‌ها را ادامه خواهند داد تا بتوانند کیان، تمامیت ارضی و استقلال کشور را مورد تهاجم و تضعیف قرار دهند.

وی تصریح کرد: اگر به آنها باشد، خواسته‌شان این است که یا جمهوری اسلامی نباشد یا اگر هست، تحت نفوذ و سلطه آنان باشد، در حالی که این امر با آرمان‌های انقلاب اسلامی در تضاد است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: هدف از این نوع حرکات در شورای امنیت که تحت نفوذ آنان است، محروم کردن ایران از هویت ایرانی، اسلامی و تمامیت ارضی است که ایران زیر بار این قطعنامه و قطعنامه‌های مشابه نخواهد رفت.

ولایتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر سفر هیئت فرانسوی به ایران خاطرنشان کرد: رفت و آمد بین ایران و سایر کشورها همواره صورت گرفته و سال گذشته هم خانم اشتون به ایران آمده بود؛ یعنی این‌گونه سفرها پدیده غیرمنتظره‌ای نیست بلکه یک کار معمولی میان ایران و سایر کشورها است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon