استفاده از تکنولوژی‌های نوین در آسفالت خیابان‌های اردبیل


استفاده از تکنولوژی‌های نوین در آسفالت خیابان‌های اردبیل

خبرگزاری تسنیم: شهردار اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی و اقدامات کارشناسی و با حمایت شورای شهر اردبیل در صدد هستیم تا استفاده از ورق ژئوکامپوزیت مسلح‌کننده آسفالت را که سبب بالا رفتن عمر آسفالت می‌شود، در خیابان‌های شهر اردبیل گسترش دهیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان ظهر امروز در بازدید از پروژه اجرای روکش آسفالت خیابان امام خمینی(ره) در حد فاصل بازار تا میدان امام حسین(ع)، اظهار داشت: ژئوکامپوزیت‌های مسلح‌کننده آسفالت قابلیت این را دارند که آسفالت را در برابر نیروهای تخریبی که از لایه‌های زیرین را به روی آسفالت می‌آورد، محافظت کند.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی سرد اردبیل در بیش از نیمی از ماه‌های سال، افزود: عمده خرابی‌های آسفالت در شهری با شرایط آب و هوایی اردبیل مربوط به ترک خوردگی آسفالت بر اثر نفوذ آب و یخ بستن آن در جسم آسفالت بوده که در طول سال ترک‌های حرارتی، انعکاسی و اجرایی از لایه‌های زیرین به روی آسفالت می‌رسد که در نهایت خرابی زودهنگام آسفالت را به‌دنبال دارد.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: تکنولوژی روز دنیا با استفاده از شیوه‌های جدید از جمله با بهره‌گیری از ژئوسنتتیک‌هایی نظیر ژئوکامپوزیت‌های مسلح‌کننده آسفالت چنین مشکلاتی را به حداقل رسانده و ما نیز به همین منظور و برای نخستین بار در استان در طول بخشی از خیابان امام(ره) اردبیل از این تکنولوژی را با هدف افزایش طول عمر و استقامت آسفالت این خیابان استفاده کرده‌ایم.

شهردار اردبیل مدیریت و صرفه‌جویی در هزینه آسفالت در سال‌های آینده را از دیگر مزایای استفاده از این روش جدید در اجرای روکش آسفالت دانست و گفت: ژئوکامپوزیت مسلح کننده به‌کار رفته در اجرای روکش آسفالت حد فاصل بازار تا میدان امام حسین(ع) اردبیل با توجه به قابلیت‌های آن و بر اساس نتایج موفق به‌دست آمده در برخی شهرهای بزرگ کشور، از تخریب زودهنگام آسفالت این بخش از خیابان امام(ره) اردبیل جلوگیری می‌کند که منجر به مدیریت هزینه در سال‌های آینده می‌شود.

وی با بیان اینکه فناوری ژئوکامپوزیت‌های مسلح کننده آسفالت چندین سال است در نقاط مختلف دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده از سوی کارشناسان امر، به‌کار بردن ورق ژئوکامپوزیت در رویه آسفالت سبب می‌شود تا ترک‌ها و خرابی‌های به‌وجود آمده در لایه‌های زیرین آسفالت به‌رویه انعکاس داده نشود.  

شهردار اردبیل بیان کرد: با برنامه‌ریزی و اقدامات کارشناسی صورت گرفته و با حمایت و پشتیبانی اعضای شورای اسلامی شهر در صدد هستیم تا استفاده از این تکنولوژی را در سایر خیابان‌های شهر نیز گسترش دهیم.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon