بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی دولت به فرهنگیان بازنشسته


بدهی 1000 میلیارد تومانی دولت به فرهنگیان بازنشسته

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با بیان اینکه ماهانه ۳۰ میلیارد تومان پرداختی به بازنشستگان پرداخت می‌شود، گفت: میزان بدهی حق بازنشستگی دولت به فرهنگیان هزار و ۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، شهاب‌الدین غندالی ظهر امروز در مجلس مشورتی معلمان، نمایندگان مدیران و بازنشستگان آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: یک میلیون نفر از فرهنگیان کشور در این صندوق عضو شده‌اند که باید سپرده واقعی هر فرهنگی در بانک سرمایه 700 هزار تومان باشد که اکنون 70 تومان است که این رقم از میزان هدفگذاری شده پائین‌‌تر است.

وی با بیان اینکه خساراتی که به صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت گذشته وارد شد قابل گفتن نیست، افزود: فردی در سال 91 از طریق این صندوق 700 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است و تاکنون بازپرداختی نداشته و اعلام کرده که توان پرداخت تسهیلات اعطایی را ندارد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور تصریح کرد: در یکسال شروع فعالیت مجدد این صندوق املاک و مستقلات شناسایی شدند و اجازه نمی‌دهیم که هیچ حقوقی از مجموعه هدر برود و در اعضای ستاد صندوق از فرهنگیان با تجربه به کار گرفته شدند.

وی گفت: برای تأمین توقعات فرهنگیان و اجرای برنامه‌های عملیاتی باید بیش از 3 هزار میلیارد تومان سرمایه در صندوق داشته باشیم که اکنون نیمی از این میزان نیز در صندوق ذخیره وجود ندارد.

غندالی بیان کرد: ماهانه 18 میلیارد تومان از طریق فرهنگیان عضو به حساب صندوق ذخیره واریز می‌شود که در مجموع سالانه 210 میلیارد تومان می‌شود.

وی افزود: امسال بیش از 400 میلیارد تومان باید طبق گفته وزیر آموزش و پرورش به 40 هزار بازنشسته فرهنگی در کشور پرداخت کنیم در این راستا میزان پرداختی صندوق نسبت به ورودی بیش از 2 برابر می‌شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با بیان اینکه ماهانه 30 میلیارد تومان پرداختی به بازنشستگان پرداخت می‌شود، عنوان کرد: میزان بدهی حق بازنشستگی دولت به فرهنگیان هزار و 50 میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: برای تأمین رقم خروجی فرهنگیان از صندوق ذخیره فرهنگیان بعد از بازنشستگی باید 147 میلیارد تومان سود را با ورودی سالانه تجمیع کنیم و این رقم را پرداخت کنیم در این راستا تداوم عضویت فرهنگیان بعد از بازنشستگی را در دستور کار داریم.

غندالی افزود: امسال از میزان بدهی حق بازنشستگی دولت به فرهنگیان هیئت مدیره اجازه پرداخت 900 میلیراد تومان را داد و سال گذشته نیز 950 میلیارد تومان سود پرداخت شد.

وی ابراز کرد: در مدت دو سال اخیر یک هزار و 850 میلیارد تومان از طریق صندوق حق بازنشستگی پرداخت شده است در حالی که در ظرف کل 17 سال گذشته تنها یک هزار و 560 میلیارد تومان پرداخت شده بود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور افزود: در دو سال اخیر نسبت به کل 17 سال گذشته میزان پرداختی به فرهنگیان 2.5 برابر شده است و به 11.5 میلیون تومان رسیده است.

وی گفت: دولت گذشته در برنامه پنجم توسعه از این صندوق دفاع نکرد و سهم پرداختی دولت حذف شد در این راستا میزان بدهی دولت گذشته به صندوق ذخیره فرهنگیان 520 میلیارد تومان و بدهی دولت یازدهم نیز 120 میلیارد تومان است در این راستا لازم است دولت به جای پرداخت بدهی خود سهام شرکت‌های معتبر و سودده خود را بدهد.

غندالی با بیان اینکه 50 درصد سهام صندوق ذخیره مربوط به فرهنگیان است، افزود: اکنون در هشت پتروشیمی کشور 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon