۳ هزار و ۸۰۰ نفر از خدمات کتابخانه‌های روستایی ملایر بهره‌مند می‌شوند


3 هزار و 800 نفر از خدمات کتابخانه‌های روستایی ملایر بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: رئیس نهاد کتابخانه‌های ملایر با اشاره به وجود ۷۶ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های روستایی این شهرستان گفت: ۳ هزار و ۸۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های روستایی در ملایر هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر، سید مهدی آخشیک ظهر امروز در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی ملایر اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیاری در زمینه کتابخوانی در ملایر وجود دارد.

وی با بیان اینکه ملایر دارای 12 کتابخانه روستایی استاندارد و دارای قابلیت کتابخانه‌های شهری است، افزود: 19 روستای بالای یک هزار و 500 نفر جمعیت در ملایر وجود دارد که قرار است 50 درصد این روستاها صاحب کتابخانه شوند.

آخشیک تصریح کرد: از 12 کتابخانه روستایی شهرستان، 9 کتابخانه در این روستاهای با جمعیت بالای 1500 نفر واقع شده است، بنابراین با اضافه شدن 2 کتابخانه دیگر به 50 درصد هدف می‌رسیم که در حال حاضر در روستاهایی چون رضوانکده، بهاره، دهنو‌ آورزمان و غیره می‌توانیم در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه پی‌گیر احداث کتابخانه مرکزی ملایر هستیم، افزود: 76 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های روستایی  ملایر موجود است که بیش از 11 هزار جلد از آن کتاب کودک است  و 3 هزار و 800  نفر نیز از خدمات این کتابخانه‌ها در روستاهای شهرستان استفاده می‌کنند.

آخشیک با اشاره به فعال بودن بخش کودک در همه این کتابخانه‌ها اظهار داشت: این کتابخانه‌ها مجهز به بخش مرجع و اینترنت پرسرعت هستند و 90 درصد آن‌ها نیز علاوه بر این از خدمات جستجوی اعضا نیز بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به احداث 5 کتابخانه در روستاهای جوراب، اسلام‌آباد، انوج، حسین‌آباد شاملو و پیروز در سال گذشته اظهار داشت: خواستار حمایت برای انتقال کتابخانه شهید بهشتی هستیم که تدابیری برای تسهیل این کار اندیشیده شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon