گواهینامه مهارت بیش از ۶۴ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای یزد صادر شد


گواهینامه مهارت بیش از 64 درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای یزد صادر شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فنی و حرفه‌ای یزد با اشاره به برگزاری بیش از ۴.۵ میلیون نفر ساعت دوره‌های فنی در یزد، گفت: در سال گذشته برای بیش از ۶۴ درصد از کارآموزان دوره های مهارتی گواهینامه صادر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حبیب‌الله کارگر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد که به مناسبت هفته مهارت، کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست، معرفی ظرفیت‌های استانی در جهت ارتقای توانمندی نیروی انسانی و ایجاد اشتغال پایدار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: ایجاد بستر اشتغال پایدار، آگاه‌سازی علوم مهارتی و تقویت روحیه سلامت کاری در جامعه، از جمله مهمترین وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای در جامعه است.

کارگر با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اقتصادی مبتنی بر دانش افزود: ایجاد بستر اشتغال با ارائه آموزش‌های مهارتی به صورت رایگان از دیگر رسالت‌های فنی و حرفه‌ای در استان یزد است.

وی با اشاره به تحصیل 70 درصد دانشجویان استان یزد در رشته‌های علوم نظری تصریح کرد: طبق آمارگیری که توسط مربیان فنی و حرفه‌ای و اساتید دانشگاه‌های استان انجام شده، 40 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و 50 درصد از متقاضیان کار در استان یزد فاقد مهارت لازم هستند.

وی تجهیز و راه‌اندازی مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران شهرستان بهاباد، صدور 3 مجوز جوار و بین کارگاهی، افزایش 240 درصدی سرانه آموزش روستائیان، افزایش 125 درصدی ضریب نفوذ آموزش روستایی، افزایش 152 درصدی عملکرد آموزشی روستاها و افزایش 118 درصدی آموزش مهارتی در استان را از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته عنوان کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای یزد با بیان اینکه برخی از مهارت‌های ارائه شده فارغ از بحث اشتغال‌زایی در جهت تکمیل ظرفیت مهارت است، اظهار داشت: ایجاد اشتغال 80 درصدی در صنف طلا و جواهر و ایجاد اشتغال 82 درصدی در صنعت برق استان یزد از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

وی با اشاره به صدور گواهینامه مهارتی برای بیش از 64 درصد کارآموزان شرکت کننده در دوره‌های مهارت فنی و حرفه‌ای استان یزد بیان کرد: کسب عنوان شورای برتر امر به معروف و نهی از منکر استان، کسب مقام اول قرآن  در رشته ترتیل، راه‌اندازی اولین کانون فرهنگی مساجد در کشور و صدور گواهینامه الکترونیکی برای کارآموزان دوره‌های مهارتی از جمله دستاوردهای فنی و حرفه‌ای استان یزد در سال گذشته است.

وی ارتقای زیرساخت‌های شبکه اینترنتی مراکز آموزشی، اجرای بیش از 60 درصد کشت گلخانه‌ای در شهرستان خاتم، آموزش بیش از 55 هزار کارگر شاغل در صنایع در 17 رشته مهارتی و آموزش 1 هزار و 800 نفر از نانوایان سطح استان را از جمله اقدامات انجام شده در راستای ایجاد و ترویج مهارت‌های مبتنی بر دانش در استان یزد عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت 430 مرکز آموزشی آزاد و 17 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در یزد ادامه داد: در سال گذشته بیش از 4 میلیون و 500 هزار نفر ساعت از آموزش‌های مهارتی این سازمان استفاده کرده‌اند، که از این تعداد 21 هزار نفر در مراکز دولتی آموزش دیده‌اند.

کارگر در مورد برنامه‌های امسال اداره کل فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: تکمیل اجرای طرح نیازسنجی آموزش روستایی، برگزاری آزمون‌های الکترونیکی در برخی از مراکز فنی و حرفه‌ای یزد، حمایت از بخش خصوصی در آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، راه‌اندازی کارگاه مدیریت منابع آب در استان و تبدیل وضعیت بیش از 150 نفر از مربیان فنی و حرفه‌ای از قرادادی به دائم از جمله برنامه‌های در دستور کار است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon