فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانش آموزان بسیجی هدفمند می‌شود


فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانش آموزان بسیجی هدفمند می‌شود

خبرگزاری تسنیم: جانشین سازمان بسیج دانش آموزی گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانش آموزان در مدارس باید به صورت هدفمند تقویت و دنبال شود.

قاسم حبیب زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس با اشاره به تاثیرگذاری هنر در پرورش خلاقیت و ارتقای سلامت روانی دانش آموزان اظهار داشت: تشویق دانش‌آموزان به خلاقیت و نوآوری و ایجاد زمینه‌هایی برای بروز استعداد آنها یکی از وظایف بسیج در حوزه های فرهنگی و هنری است.

وی بیان داشت: فعالیت های فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور به عنوان یکی از ابزارهای موثر تربیتی می تواند نقش مهمی در تعلیم وتربیت کودکان و نوجوانان ایفا کند.

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: فعالیت های فرهنگی و هنری به لحاظ اثرگذاری ویژه‌ای که دارد باعث شاداب‌ سازی و ایجاد روحیه شاد در بین دانش‌آموزان می‌شود لذا می‌توانیم افرادی هدفمند و کار آمد در جامعه داشته باشیم.

حبیب زاده با اشاره به اهمیت تاثیرگذاری ورود دانش آموزان بسیجی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری اظهار داشت: تشویق دانش‌آموزان به خلاقیت و نوآوری و ایجاد زمینه‌هایی برای بروز استعداد آنها یکی از وظایف بسیج در حوزه فرهنگ و هنری می باشد.

وی ادامه داد: البته فعالیت‌های هنری و فرهنگی در قشر دانش آموز باید متناسب با سن دانش آموزان باشد به عنوان مثال چاپ نشریات دانش آموزی ما کاملا براساس سن و مقتضیات سنی دانش آموزان در هر سه مقطع امیدان، پویندگان و پیشگامان است.

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: مطالبه‌گری در حوزه کارهای هنری بسیج بسیار پسندیده است و ما از این مهم به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری نیز استقبال می کنیم.

اثربخشی فعالیت های فرهنگی و هنری بسیج مدارس در تقویت نگرش نوجوانان

حبیب زاده با اشاره به نقش تاثیرگذار دانش آموزان بسیجی در فعالیت های فرهنگی و هنری در استان ها تاکید کرد: این فعالیت ها در استان ها نیز باید با نگاهی هدفمند و از دریچه هنر و خلاقیت صورت گیرد.

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی کشور اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی و هنری بسیج در تقویت نگرش و ارزش‌های نوجوانان وجوانان مدارس می تواند اثربخش باشد.

وی اذعان کرد: با توجه به تاکیدات رهبری، متاسفانه در این حوزه بضاعت‌ها اندک و کاری در خور شان انجام نشده است.

حبیب زاده تصریح کرد: تاکید بر تقویت برنامه‌های فرهنگی و هنری یکی از برنامه های بسیج دانش آموزی است که هرساله نیز به امضای وزیر آموزش و پرورش می رسد، اما متاسفانه آن انتظاری که می رود هنوز محقق نشده است.

به گفته این مسئول، معاونت پرورشی آموزش و پرورش متولی حمایت و هدایت تشکل‌های دانش آموزی در این فعالیت‌هاست لذا تقاضا داریم در حوزه دانش آموزان به این رسالت مهم عمل شود.

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی کشور با اشاره به گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری بسیج دانش آموزی در مدارس یادآور شد: هرساله در مناسبت های مختلف نمایشگاه‌های متعدد انواع جشنواره های سرود، شعر و مسابقات کاریکاتور در سطح مدارس برگزار می شود اما همه این فعالیت ها نیازمند یک نگاه هدفمند است.  

وی همچنین به نقش مدیران و مربیان پرورشی در این مورد اشاره کرد و افزود: شناسایی استعدادهای مختلف دانش آموزان و پرورش آنها در مسیر صحیح مسولیتی است که مربیان و معلمان با استفاده از برنامه‌های جذاب هنری با رویکرد درون دینی می‌توانند دانش آموزان با سلیقه‌های متفاوت را جذب کنند.

بهره گیری از ظرفیت مرکز آفرینش های هنری در بسیج

حبیب زاده در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نقش شبکه های اجتماعی در بین دانش آموزان نیز اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانند یک فرصت و هم تهدید برای قشر کودک و نوجوان ما باشند.

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی کشور در این رابطه تصریح کرد: بسیج دانش آموزی استان فارس در بحث فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و مدیریت شبکه‌های مجازی در بین قشر دانش آموز خود یکی از استان‌های موفق است.

وی افزود: در بحث فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی باید قبول کنیم که عقب هستیم و متناسب با نیاز دانش آموزان کاری هدفمند تاکنون انجام نشده است.

حبیب زاده در پایان خاطرنشان کرد: مرکز آفرینش‌های هنری در بسیج کشور یکی از ظرفیت های مهمی است که در حوزه فعالیت‌های هنری دانش آموزان نقش آفرینی می‌کند و بهره‌گیری و مشارکت در این مرکز می‌تواند تاثیرات خوبی در بحث توسعه هنر دینی به خصوص داشته باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon