تنها ۲.۷ درصد بانوان اصفهانی برای اهدای خون اقدام می‌کنند


تنها 2.7 درصد بانوان اصفهانی برای اهدای خون اقدام می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: متاسفانه آقایان با آمار ۹۷.۳ درصد بار اصلی تامین خون جامعه را به عهده دارند و ما همواره به دنبال فرهنگ سازی در رابطه با امر اهدای خون توسط بانوان هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی حریری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز 9 مرداد یک تاریخ ملی و روز اهدای خون و تاسیس سازمان انتقال خون است، اظهار داشت: سازمان انتقال خون هرسال بیش از 2میلیون و 200 هزار واحد خون از اهدا کنندگان دریافت می‌کند.

وی افزود: سال 1393 در استان اصفهان، تعداد مراجعین اهدای خون165953، تعداد افراد موفق به اهدای خون 126611 شدند که  این آمارموجب تولید 336747 فرآورده شده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: یکی از افتخارات سازمان این است که ایران همیشه در زمره کشورهایی بوده که اهدای خون در آن به صورت داوطلبانه انجام می‌شود به طوری که تعداد زیادی از کشورهای دنیا قادر به انجام داوطلبانه اهدای خون نیست.

وی در رابطه با مقایسه آمار فعالیت سازمان اهدای خون در ماه مبارک رمضان در سال 93و94اطلاع داد و تصریح کرد: در سال 93 تعداد مراجعین 12355و تعداد افراد خون دهنده 9308 بوده.به طوری که در سال 94 شاهد حضور 1805 مراجعه کننده و 9135 خون دهنده بوده‌ایم که این نشان از کاهش تعداد افراد است.

حریری با اشاره به جدول خون‌رسانی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در استان اصفهان 5 مرکز خون رسانی به طور دائم و مستمر  در شهرهای اصفهان، خوانسار، کاشان، نجف‌آباد و شهرضا وجود دارد و همچنین واحد انتقال خون در سایر شهرها به طور تیم سیار در حال فعالیت میباشد.

وی از شاخص‌های سازمان اهدای خون خبر داد و گفت: شاخص اهدای خون داوطلبانه 100 درصد، درصد شاخص اهداکننده 2.4 درصد و بقیه شاخص‌ها مربوط به آزمایشات و بیماری‌های ویروسی است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان با اشاره به شاخص‌های نوع اهدای خون در سال 93بیان کرد: در حال حاضر 3 نوع اهدای خون تحت عنوان شاخص اهدای مستمر با درصد 55.8، شاخص اهدای باسابقه با 26 درصد و شاخص اهدای بار نخست  با 18.2 درصد وجود دارد که شاخص اهدای خون مستمر بهترین و سالم ترین اهدای خون است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت سازمان، ارسال پلاسما به اروپا بوده که این کار به منزله تولید داروهای مشتق پلاسما برای بیماران ایرانی بدخیم و هموفیلی است.

حریری با اشاره به شاخص جنسیت اهدای خون تصریح کرد: متاسفانه آقایان با آمار 97.3 درصد بار اصلی تامین خون جامعه را به عهده دارند و ما همواره به دنبال فرهنگ سازی در رابطه با امر اهدای خون توسط بانوان هستیم، متاسفانه باور غلطی در میان بانوان برای اهدای خون وجود دارد این در حالی است ما قبل از خون‌گیری تست کم‌خونی از بانوان گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon