نخستین دیدار خانواده غواص شهید، «حسینعلی بالویی» با پیکر او

نخستین دیدار خانواده غواص شهید، «حسینعلی بالویی» با پیکر او

خبرگزاری تسنیم: ساعتی پیش خانواده شهید غواص عملیات کربلای۴ که یکی از ۱۷۵ شهید غواص و خط شکن این عملیات است، برای نخستین بار با پیکر شهیدشان در معراج شهدای تهران دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ساعتی پیش خانواده شهید غواص عملیات کربلای4 که یکی از 175 شهید غواص و خط شکن این عملیات است، برای نخستین بار با پیکر شهیدشان در معراج شهدای تهران دیدار کردند. خانواده شهید «حسینعلی بالویی»، شهید غواص 16 ساله عملیات کربلای 4 که در جزیره ام الرصاص به شهادت رسیده است، بعد از گذشت 29 سال از شهادت فرزندشان با او در تهران دیدار کردند.

در این دیدار صمیمانه پدر، مادر و برادران شهید حضور داشتند. اعضای خانواده که اهل شهرستان بهشهر مازندران هستند برای زیارت شهید به تهران آمده و در معراج شهدای تهران با خواندن اشعار محلی مازندرانی و ریختن نقل بر روی کفن شهید در ورود پیکر این شهید نوجوان، برایش جشن دامادی گرفتند. مادر و پدر شهید بالویی در این دیدار در کنار پیکرهای مطهر شهدا نماز شکر اقامه کردند و ورود پیکر شهیدشان به کشور را به همه تبریک گفتند. این شهید مازندرانی توسط مدارک کامل شناسایی احراز هویت شد. همراه پیکر مطهر او لباس شهید، کارت شناسایی پرس شده و تسبیح او قرار داشت که در دیدار تحویل خانواده داده شد.

شهید حسینعلی بالویی نخستین فرزند از سه فرزند خانواده بالویی است که متولد 1349 شهرستان بهشهر در استان مازندران است. او در 13 سالگی با علاقه مندی فراوان به عنوان یک بسیجی داوطلب در میادین جنگ حضور پیدا می‌کند. در عملیات والفجر8 و فتح فاو از ناحیه پا مجروح می‌شود و بعد از گذشت سه سال و حضور مداوم در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس سر انجام در دی ماه سال 65 و در عملیات کربلای 4  به شهادت می‌رسد. او به عنوان غواص در این عملیات شرکت کرد و در همین عملیات مفقود الاثر شد و پیکر او به همراه 174 شهید غواص و خط شکن دیگر از این عملیات با دستان بسته در یک گور دسته جمعی در ابوفلوس کشف شد.

28 اردیبهشت ماه پیکر مطهر 270 شهید دفاع مقدس، از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. طبق اعلام سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر 175 شهید از این 270 شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای4 بودند که با دستان بسته در یک گور دسته‌جمعی منطقه ابوفلوس کشف شدند. پیکر مطهر این شهدا در 26 خرداد ماه با استقبال بی‌نظیر مردم در تهران تشییع شد. این مراسم تشییع بیش از 5 ساعت به طول انجامید. از یک ماه پیش تا کنون مراحل شناسایی هویت آنان در حال انجام است. هویت پیکر مطهر شهید «سید جلیل میری ورکی» خط‌شکن این عملیات اولین شهیدی بود که به‌واسطه مدارک کامل شناسایی هویتش احراز و اعلام شد. بعد او شهیدان «مهدی عبدالله‌زاده» و «محمدرضا طالبی‌زاده» شهدای دیگری بودند که از استان کرمان تشخیص هویت شدند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران