واحدهای صنعتی قزوین به سیستم پایش لحظه‌ای مجهز می‌شود


واحدهای صنعتی قزوین به سیستم پایش لحظه‌ای مجهز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که تاکنون صورت گرفته، واحدهای صنعتی استان قزوین به سیستم پایش لحظه‌ای مجهز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، صدر‌الدین علیپور در نشست با مدیران واحدهای صنعتی استان، اظهار داشت: در راستای کنترل آلودگی‌های زیست محیطی که توسط برخی از واحدهای صنعتی استان قزوین به وجود می‌آید، قرار است که این واحدها به سیستم پایش لحظه‌ای مجهز شود.

وی با اشاره به اینکه کارخانجات صنعتی در این استان یکی از عوامل ایجاد آلودگی زیست محیطی است، بیان کرد: برای کنترل این وضعیت، مجهز کردن واحدهای صنعتی این استان به سیستم پایش لحظه‌ای یکی از راهکارهایی است که می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین افزود: برای کنترل آلودگی‌های به وجود آمده توسط کارخانجات استان قزوین برنامه‌هایی در سطح کمی و کیفی بالایی تدوین شده است که با آگاهی از میزان، نوع و تولید مصرف سوخت آنها، می‌توان تولید آلودگی‌های تولیدی این واحدها را کاهش داد و تحت کنترل درآورد.

علیپور عنوان کرد: این سیستم‌های لحظه‌ای، تحت نظارت و کنترل اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین نصب می‌شود و این مجموعه فعالیت لازم را برای نظارت بر کارکرد این سیستم‌ها انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: سیستم‌ پایش لحظه‌ای عملکردها و فعالیت‌هایی که توسط کارخانجات صورت می‌گیرد را مورد نظارت و بررسی قرار می‌دهد و این امر می‌تواند در کاهش آلودگی واحدهای صنعتی نقش بسزایی ایفا کند.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه اجرای این طرح در استان قزوین هزینه‌‌های زیادی دارد، بیان کرد: در حال حاضر کمتر از 10 درصد شرکت‌های صنعتی در استان به این سیستم مجهز شده‌اند و سایر شرکت‌ها نیز موظف هستند که به این سیستم مجهز شوند.

علیپور در رابطه با درصد همکاری شرکت‌ها برای اجرای این طرح، افزود: اجرای این طرح به صورت یک قانون است و برای همه شرکت‌های صنعتی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon