شورای راهبردی مشارکت بانوان در دفاع مقدس در لرستان تشکیل شد


شورای راهبردی مشارکت بانوان در دفاع مقدس در لرستان تشکیل شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: شورای راهبردی مشارکت بانوان در دفاع مقدس در لرستان تشکیل شد.

سرهنگ یدالله دلارام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، اظهار داشت: حدود دو ماه پیش از طریق ستادکل نیروی‌های مسلح ابلاغ شد تا در استان‌ها شورای راهبردی مشارکت بانوان در دفاع مقدس تشکیل شود.

وی افزود: براساس این ابلاغ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در نخستین جلسه شورای راهبردی مشارکت بانوان به ادارات تابع استانداری، سیاست‌گذاری و خط ومشی این شورا را اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در راستای نقش بانوان در دفاع مقدس به‌صورت پراکنده‌کار شده است، عنوان کرد: تاکنون در زمینه نقش بانوان در دفاع مقدس یک سری کارها انجام‌شده ولی نیاز است مانند برادران به نقش خواهران نیز پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور یقین پشتکار مادران و خواهران در دفاع مقدس سبب شد تا رزمندگان عملیات‌های خود را انجام دهند بنابراین امیدواریم با ساماندهی نقش بانوان را در دفاع مقدس به آیندگان منتقل کنیم.

دلارام با اشاره به فعالیت‌های بانوان در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: پشتیبانی بانوان از رزمندگان بسیار چشمگیر بوده به‌طوری‌که حتی برخی از بانوان هم پای برادران در جنگ حضور داشتند.

وی اظهار داشت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری، سپاه پاسداران، بنیاد شهید، آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌های استان می‌توان نقش بانوان را در دفاع مقدس به تصویر کشید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، افزود: با راه‌اندازی باغ‌ موزه لرستان اسناد و مدارکی که مبنی بر مشارکت بانوان در دوران دفاع مقدس موزه لرستان است در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon