هیچ توافقنامه ای برای استفاده آمریکا از پایگاه اینجرلیک امضا نشده است


هیچ توافقنامه ای برای استفاده آمریکا از پایگاه اینجرلیک امضا نشده است

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که هیچ توافقنامه ای را با واشنگتن برای استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب این کشور امضا نکرده و این توافق تنها به صورت شفاهی بوده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه امروز چهارشنبه تاکید کرد که آنکارا توافقنامه ای را با واشنگتن در خصوص استفاده از پایگاه اینجرلیک برای عملیات هوایی علیه داعش به امضا نرسانده است.

وی افزود: طرف ها تنها به توافق شفاهی در این خصوص دست یافته اند.

این در حالی است که تانجو بیلگیچ سخنگوی دیگر وزارت خارجه ترکیه پیش از این تاکید کرده بود که توافقنامه مربوط به استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک توسط ترکیه امضا شده است.

وزارت خارجه ترکیه در توضیح اظهارات بیلگیچ افزود: منظور آقای بیلگیچ دستیابی آمریکا و ترکیه به یک توافق شفاهی در خصوص پایگاه اینجرلیک بوده است.

آمریکا مدت زمان زیادی بود که از آنکارا خواسته بود تا اجازه استفاده از پایگاه اینجرلیک را برای عملیات هوایی علیه داعش در خاک عراق و سوریه بدهد.

ترکیه، از روز جمعه به طور هم‌زمان حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و حزب کارگران کردستان در شمال عراق را آغاز کرده است.

حملات هوایی ترکیه به مواضع داعش در سوریه در حالی صورت می‌گیرد که به گفته مقامات سوری، دولت آنکارا  از تروریست‌های داعش با هدف سرنگونی نظام سوریه حمایت کرده و اقدامات زیادی را برای تسهیل عبور تروریست‌های خارجی از این کشور برای پیوستن به داعش انجام داده است.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان