مبادلات ارزی در مرز شلمچه به بیش از ۱ میلیارد دلار افزایش یافته است


مبادلات ارزی در مرز شلمچه به بیش از 1 میلیارد دلار افزایش یافته است

خبرگزاری تسنیم: استاندار خوزستان گفت: در دو سال گذشته فعالیت اقتصادی در مرزهای خوزستان پویاتر شده است و میزان مبادلات ارزی در مرز شلمچه از ۶۰۰ میلیون دلار به بیش از ۱ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جلسه شورای اداری خوزستان با حضور مسئولان استان عصر امروز در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: در راستای تجلیل از پیشکسوتان و نقش آفرینان 8 سال دفاع مقدس از مسئولان ستادهای پشتیبانی جنگ تقدیر می‌شود.

فرج الله خبیر افزود: در سال گذشته از نمایندگان ادوار و همچنین شهرداران و فرمانداران دوران جنگ تقدیر و تجلیل شد.

وی بیان کرد: در هفته دفاع مقدس امسال نیز از مسئولان ستادهای پشتیبانی جنگ که نقش موثر و سازنده ای در جنگ داشتند تقدیر می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند افراد و مسئولان این ستادها را شناسایی و جهت تقدیر معرفی کنند.

در ادامه این جلسه عبدالحسن مقتدایی با تاکید بر اینکه ایجاد معنویت و ترویج اخلاقیات در فضای خوزستان از اولویت‌های استانداری است، اظهار داشت: دنبال فرهنگ سازی برای احترام به پیشکسوتان در استان هستیم.

وی افزود: خوزستان نقطه کانونی و مرکزی جنگ بود و در این استان مردم نقش عمده ای در جنگ داشتند که باید مورد توجه قرار گیرند.

استاندار خوزستان گفت: همه دستگاه موظف هستند افرادی که در ستادهای پشتیبانی جنگ حضور داشتند را شناسایی و مورد تقدیر قرار دهند.

وی بیان کرد: در طول جنگ ستاد پشتیبانی در تمامی دستگاه‌ها فعال بود و به شکلی در زمینه‌های مختلف  جنگ همکاری می کردند.

مقتدایی با شاره به نزدیک شدن ایام بازگشایی مدارس تصریح کرد: آموزش و پرورش با بهره گیری از تجارب سال گذشته که تجربه خوبی بود مقدمات بازگشایی مدرسه را بررسی کند.

وی با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: رسانه ها نقش مهمی در توسعه خوزستان دارند و دستگاه‌ها موظف هستند تعامل مناسبی با اصحاب رسانه داشته باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به وجود مشکلات عمده در خوزستان بیان کرد: تمامی مدیران با همت و تلاش می توانند بر این مشکلات فائق آیند و سال گذشته با وجود کاهش 28 درصدی اعتبارات فعالیت‌های عمرانی کاهش پیدا نکرد.

وی گفت: در دو سال گذشته فعالیت اقتصادی در مرزهای خوزستان پویاتر شده است و میزان مبادلات ارزی در مرز شلمچه از 600 میلیون دلار به بیش از 1 میلیارد دلار رسیده است.

مقتدایی با اشاره به گسترش فعالیت های مرزی به شهر اهواز نیز تصریح کرد: امروز در بندر شادگان بیش از 100  لنج تجاری فعالیت دارد که در امنیت و اشتغال منتطقه بسیار موثر بوده است.

انتهای پیام/

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon