مجد: بخشی از اعتبارات فرهنگی دانشگاه‌ها در اردوهای جهادی هزینه شود


مجد: بخشی از اعتبارات فرهنگی دانشگاه‌ها در اردوهای جهادی هزینه شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار دامغان گفت: اردوهای جهادی از بهترین راهکار‌های پرورش مدیران خدمتگزار برای آینده کشور و تجربه‌ای بزرگ برای پذیرش مسئولیت‌های خطیر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، علی‌اصغر مجد امروز در نشست بررسی راهکار‌های برگزاری شایسته اردو‌های جهادی طرح هجرت سه در شهرستان دامغان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: نیازسنجی مناطق محروم در بالا بردن سطح اثر‌گذاری و رضایت‌مندی از اردو‌های جهادی جایگاه مهمی دارد.

فرماندار دامغان خاطر‌نشان کرد: سال‌ها است که این حرکت ارزشمند و مثمر ثمر با آثار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی چشمگیر به مدیریت سپاه و همکاری دیگر دستگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه‌ها در سطح مناطق محروم برگزار می‌شود که دراین‌بین نقش عاملانه بسیج سازندگی شایسته قدردانی است.

وی بسیج را منشأ اثرات و خدمات بسیاری در مناطق محروم روستایی در ابعاد فرهنگی، آموزشی، اعتقادی، تولیدی، عمرانی، بهداشتی و درمانی و دیگر حوزه‌ها دانست و افزود: علاوه بر استقبال خوب دانشجویان جهت شرکت در این طرح، میل و رغبت روستائیان به حضور بسیجیان جهادگر در مناطق زندگی‌شان مؤید آثار نیکوی اردو‌های جهادی است.

مجد ارتباط و تعامل تنگاتنگ با خانواده‌ها، اخلاص در خدمت‌رسانی، حفظ حرمت و ایجاد مودت و دوستی از سوی جوانان شرکت‌کننده در طرح هجرت با روستائیان میزبان اردو‌های جهادی را سبب اثرات فرهنگی مطلوبی در این مناطق محروم عنوان کرد و افزود: هدف از اردو‌های جهادی کار‌های عمرانی بزرگ نیست، هرچند که گاهی توانمندی‌ها و اخلاص بسیجیان نتایج شگرفی را به دنبال دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان حضور دانشجویان در اردو‌های جهادی طرح هجرت را فرصتی مغتنم برای رشد بیش‌ازپیش شخصیت آنان عنوان و تصریح کرد: دانشجویان در سنینی هستند که مجال خدمت‌گزاری به هم‌وطنانشان در مناطق محروم روستایی و آشنا شدن با مشکلات مردم، تجربه بزرگی برای آنها، به‌عنوان مدیران و آینده‌سازان کشور خواهد بود.

فرماندار دامغان با اشاره به حسن توجه رهبر معظم انقلاب به اردوهای جهادی طرح هجرت، خاطر‌نشان کرد: همه دستگاه‌ها باید در حد توان امکانات خود را در اختیار این طرح قرار دهند؛ به ویژه دانشگاه‌ها که به‌عنوان شاخه اصلی اردوهای جهادی باید بخشی از اعتبارات فرهنگی خود را در این زمینه هزینه کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon