ظرفیت خیران در توسعه اماکن ورزشی یزد استفاده شود


ظرفیت خیران در توسعه اماکن ورزشی یزد استفاده شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار یزد با تاکید بر اینکه ظرفیت خیران باید در توسعه اماکن ورزشی یزد استفاده شود، گفت: فضاهای ورزشی استان یزد افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سیدمحمد میرمحمدی عصر امروز در همایش ورزش‌های باستانی که به مناسبت هفته بزرگداشت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در زورخانه امام علی(ع) یزد برگزار شد، اظهار داشت: اگر به ورزش توجه داشته باشیم، بسیاری از هزینه‌هایمان در زمینه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ورزش علاوه بر اینکه سلامتی و تندرستی را برای جامعه به ارمغان می‌آورد، سبب نشاط اجتماعی هم می‌شود، بیان کرد: در ارتباط با نشاط اجتماعی که از ضرورت‌های هر جامعه‌ای هست، باید به ورزش رو بیاوریم چرا که کمترین هزینه و بیشترین نتیجه را برای ما به دنبال دارد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: وقتی می‌بینیم ورزشکاران علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روحی روانی را هم دارند و به مواردی از جمله نظم و انضباط، احترام به بزرگترها را هم رعایت می‌کنند، می‌بینیم که باید این اخلاق در جامعه ترویج شود.

میرمحمدی افزود: نیاز داریم که احترام به بزرگترها، نظم و انضباط، سلامت و نشاط اجتماعی، دوستی و برادری و رفاقت که در این ورزش وجود دارد را در جامعه ترویج کنیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه ظرفیت‌هایی که ما در استان داریم، به ویژه در زمینه ورزش پهلوانی، ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای است، بیان کرد: وقتی 67 نفر مربی، 14 داور، 190 مرشد سرشناس و مطرح کشوری و بین‌المللی داریم، به معنای این است که یک سرمایه عظیم در دست ما قرار گرفته که باید از آن به نحو احسن استفاده کنیم.

استاندار یزد بیان کرد: زمانی که تعداد زورخانه‌های ما 68 مورد است و 10 مورد هم در حال احداث است، نشان از این است که ظرفیت‌های ورزشی یزد رو به گسترش است و جوانان در یزد اقبال زیادی به این ورزش دارند.

میرمحمدی افزود: بسیاری از افرادی که در امر ساختن مسجد، مدرسه، بیمارستان کمک می‌کنند، اگر در امر توسعه مراکز ورزشی حضور و سرمایه‌گذاری کنند، در بعضی موارد ثواب بیشتری دارند چرا که ما به این طریق می‌توانیم ناهنجاری‌های  اجتماعی را از بین برده و سلامت اجتماعی بدست آوریم.

وی خاطرنشان کرد: نه تنها در زمینه ورزشکاران باید با توسعه فضاهای ورزشی، در این زمینه هم در کشور حرف اول را بزنیم و به این وسیله هم به نشاط اجتماعی برسیم و هم جامعه سالم، فعال و خلاق داشته باشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon