سازمان ملل و آمریکا تصمیم اسرائیل برای توسعه شهرک‌سازی را محکوم کردند

سازمان ملل و آمریکا تصمیم اسرائیل برای توسعه شهرک‌سازی را محکوم کردند

خبرگزاری تسنیم: سازمان ملل متحد و آمریکا روز چهارشنبه تصمیم رژیم صهیونیستی را برای ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری رود اردن و ۵۰۰ واحد مسکونی در بخش شرقی بیت‌المقدس محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تصمیم اسرائیل به ساخت شهرک‌های جدید، اعلام کرد «این شهرک‌ها از نظر حقوق بین‌المللی غیرقانونی است و مانعی در مسیر صلح به‌شمار می‌رود».
دبیرکل سازمان ملل افزود: این تصمیمات «با تأکید اسرائیل بر راه حل دو کشور» تناقض دارد.

بان کی مون همچنین از تل‌آویو خواست از این تصمیم خود «به‌خاطر منافع صلح و راه‌حلی عادلانه» برای مناقشه اسرائیل و فلسطینیان عقب‌نشینی کند.

وزارت خارجه آمریکا نیز «نگرانی عمیق» خود را از تصمیم اسرائیل در ساخت شهرک‌های جدید کرانه باختری و بخش شرقی بیت‌المقدس اعلام کرد و گفت: «آمریکا همواره این شهرک‌ها را غیرقانونی می‌داند و با گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری بخش شرقی بیت‌المقدس مخالفت می‌کند».

طبق این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دیروز مجوز ساخت 300  واحد مسکونی در کرانه باختری و همچنین ساخت بیش از 300  واحد مسکونی جدید در بخش شرقی بیت المقدس را صادر کرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان