برنامه دولت اتمام مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ است‌


برنامه دولت اتمام مسکن مهر تا پایان سال 95 است‌

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برنامه دولت اتمام مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ است، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی تکمیل بلوک به بلوک و فاز به فاز پروژه های مسکن مهر است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، احمد اصغری مهرآبادی صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت مسکن مهر فامنین، اظهار داشت: مسکن مهر از محل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه دولت تنها در زمینه محوطه سازی، خدمات روبنایی، مساجد و مدارس اعتبار پیش بینی کرده است، گفت: البته گاهی دولت برای خدمات زیربنایی مسکن مهر در صورت نیاز از منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی اعتبار پیش بینی کرده و بخشی از هزینه ها را پرداخت می‌کند.

مهر آبادی با اعلام اینکه 1500 باب مدرسه در سایت های مسکن مهر پیش بینی شده و باید ایجاد شود، بیان کرد: تا کنون 50 درصد این تعداد عملیاتی شده و برای اجرای مابقی مدارس سایت‌های مسکن مهر بر اساس دستور العمل وزارت راه و شهرسازی قرار است که یک سوم هزینه ساخت مدارس توسط وزارت راه و شهرسازی و مابقی توسط استانداران تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه دولت برای ساخت مسکن مهر زمین رایگان در اختیار قرار داده و مردم باید در ساخت آن همکاری داشته باشند تصریح کرد: دولت برای رفاه حال مردم و متقاضیان مسکن مهر سطح وام مسکن مهر را از 20 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش داد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات اساسی مسکن مهر نبود متقاضی موثر و واجد شرایط است گفت: در 20 روز گذشته نامه ای از سوی وزیر راه و شهرسازی به معاون اول رئیس جمهور ارسال شده تا دولت در زمینه اتمام مسکن مهر در سطح کشور کمک های اعتباری و مالی داشته باشد.

مهر آبادی عنوان کرد: دولت مصمم است پروژه مسکن مهر را تا پایان سال 95 به اتمام برساند و برای این امر از هیئت دولت درخواست شده تا در پروژه‌هایی که متقاضی موثر نیست شرایط برای واگذاری مسکن مهر تعدیل شود چرا که دولت توان مالی و اعتباری برای پرداخت و کمک‌های مالی ندارد.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی تکمیل بلوک به بلوک و فاز به فاز پروژه های مسکن مهر است به این شکل که متقاضیانی که پول بیشتری پرداخت کنند، ابتدا واحد آن‌ها تکمیل شده و تحویل داده می‌شود.

مهر آبادی تأکید کرد: دولت توان مالی تکمیل پروژه‌های مسکن مهر را ندارد و مردم باید قبول کنند که بدون آورده نمی‌توانند صاحب مسکن شوند.

وی درباره وضعیت مسکن مهر فامینن افزود: با توجه به اینکه مسکن مهر این شهرستان متقاضی موثر و واجد شرایط برای تمامی واحدها ندارد، تنخواهی برای تکمیل تعدادی از پروژه‌ها در نظر گرفته می شود تا عملیات اجرایی پروژه متوقف نشود و واحدهایی که متقاضی دارند تکمیل شوند.

‌انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon