توافق افغانستان و پاکستان برای هماهنگی و افزایش امنیت مرزی

توافق افغانستان و پاکستان برای هماهنگی و افزایش امنیت مرزی

خبرگزاری تسنیم: هیئت نظامی افغانستان به‌دعوت مقامات نظامی پاکستان در سفر به این کشور در مورد هماهنگی بهتر و افزایش تدابیر امنیتی مرزی برای جلوگیری از هرگونه حوادث نامطلوب به توافق رسیدند.

به‌گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «اکسپرس تریبون»، هیئت نظامی بلندپایه افغانستان به‌رهبری «ژنرال عبدالقدیر» که روز گذشته به‌دعوت «ژنرال هدایت الرحمان» فرمانده ارتش پاکستان در شهر «پیشاور» به این کشور سفر کرد، در دیداری در مورد امور مرزی و منافع متقابل گفت‌وگو کرده است.

بر اساس گزارش بخش رسانه‌های روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان، هیئت هشت‌نفره مقامات نظامی بلندپایه افغانستان با مقامات نظامی پاکستان در دفتر ارتش پاکستان در شهر پیشاور به بحث و گفت‌وگو پرداخته است.

مقامات نظامی افغانستان و پاکستان در این دیدار در مورد هماهنگی بهتر و افزایش تدابیر امنیتی مرزی برای جلوگیری از هرگونه حوادث نامطلوب به توافق رسیدند.

به‌گفته روزنامه پاکستانی، سفر هیئت نظامی افغانستان همچنین برای بهبود روابط مردم دو کشور و مبارزه با تروریسم در منطقه تأثیرگذار است.

هیئت‌های نظامی پاکستان و افغانستان پس از روی کار آمدن «اشرف غنی» رئیس جمهور این کشور برای چندمین بار از کشورهای یکدیگر دیدار می‌کنند در حالی که وضعیت امنیتی دو کشور تاکنون هیچ تغییری نکرده است.

انتهای پیام/.*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان