بررسی بیش از هزار ساختمان برای صدور شناسنامه فنی


بررسی بیش از هزار ساختمان برای صدور شناسنامه فنی

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تاکنون برای هیچ ساختمانی در تهران شناسنامه فنی صادر نشده است، گفت: یک هزار و ۲۸۸ ساختمان برای صدور شناسنامه فنی در حال بررسی هستند.

به‌گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای تهران از سازمان مدیریت بحران شهر تهران به میزبانی احمد صادقی رئیس این سازمان بازدید کرد و از نزدیک در جریان امور این سازمان قرار گرفت. بعد از این بازدید در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن پاسخ به پرسش‌های آنها توضیحاتی بیان کرد.

وی ادامه داد: با توجه به حوادث اخیری که رخ داد به این سازمان آمدیم تا در جریان تکمیل برنامه‌های آن قرار بگیریم و کمک کنیم تا تجهیزات مورد نیاز این سازمان تکمیل شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: سازمان مدیریت بحران که در پایتخت کشور به شهرداری واگذار شده اقدامات خوبی انجام داده اما هم از حیث بودجه و امکانات و هم از حیث حاکمیتی هنوز عزم مدیریت کلان کشور به این جایگاه معطوف نشده است.

شاکری با بیان اینکه انصافاً این سازمان یکی از سازمان‌های دارای فناوری‌های پیشرفته است تصریح کرد: برخی براین باورند خدماتی که سازمان مدیریت بحران ارائه می‌دهد مربوط به زمان وقوع بحران است درحالی که یکی از مسئولیت‌های اصلی سازمان پیشگیری از بحران است که خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه ایمن سازی گودبرداری‌ها، ساخت و سازهای شهری و شبکه‌های حیاتی شهر تهران انجام داده است و اگر در ساخت و سازهای شهری در نقاط کنترلی سازمان مدیریت بحران را قرار دهیم شاهد یکسری از حوادث نخواهیم بود.

وی ادامه داد: سازمان باید با قدرت کامل از حیطه اختیارات خود استفاده کند و کسانی که کوتاهی می‌کنند را اعلام کنند تا مورد مؤاخذه قرار گیرند. امیدواریم در حوزه پیشگیری و اطلاع رسانی و عملیات بعد از بحران سازمان اقدامات اصلی را به خوبی بیش از پیش انجام دهد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: بعد از سقوط جرثقیل در یکی از کارگاه‌های ساخت‌وساز مصوبه‌ای در شورای شهر گذراندیم که براساس آن استانداردهای استقرار جرثقیل‌های برجی و داربست‌ها تبیین شود از سازمان استاندارد نیز درخواست کردیم در این راستا همکاری لازم را با ما داشته باشد از آن به بعد اقدامات خوبی در حوزه ایمنی این موضوعات انجام شد.

شاکری افزود: در وقاع سلسله حوادث رخ داده باعث شد وارد یکسری اصلاحات شویم که وضعیت نیز مقداری بهبود پیدا کرد. البته این نکته را باید بپذیریم که عدم حضور تعداد انبوه جمعیت در شهر و کارگاه‌های ساختمانی به کاهش حوادث کمک کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره تخلفات احتمالی مهندسین ناظر ساختمانی و تبدیل سوله‌های بحران به مکانی برای ورزش گفت: تخلف ناظرین ساختمان‌های در حال ساخت طبق تبصره 7 باید به مراجع ذی ربط اعلام شود اما در حوزه ساخت و سازها جلسه ‌ای در شورای شهر در خصوص شناسنامه فنی ساختمان داشتیم که اگر بتوانیم آن را مورد استفاده قرار دهیم کیفیت ساختمان‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حوزه بافت‌های فرسوده نیز با این روش لاک‌پشتی اقدامات موثری رخ نخواهد داد. در عین حال از هرگونه تصدی‌گری توسط وزارت شهرسازی استقبال نمی‌کنیم چرا که تجربه دخالت‌های قبلی ناموفق بوده است.

شاکری در ادامه گفت: تاکنون شناسنامه فنی ساختمان صادر نشده و یک هزار و 288 مورد در دست بررسی قرار دارد و حدود 120 مورد مراحل خود را طی می‌کند. امیدواریم با سلسله اقداماتی که شورای شهر تعیین کرده بتوانیم مقدمات سطح بندی ساخت و ساز در تهران را فراهم کنیم.

 

 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon