سند طرح ملی قرآنی به‌زودی ابلاغ می‌شود‌

سند طرح ملی قرآنی به‌زودی ابلاغ می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: به‌زودی شاهد ابلاغ سند طرح ملی قرآنی هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام حمید محمدی ظهر امروز در نخستین همایش سفیران قرآنی که به‌همت اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی برگزار شد، با بیان اینکه استان خراسان پرچمداری قرآن را پیش از انقلاب به‌عهده داشته و مقام معظم رهبری نیز برخاسته از این استان است، اظهار داشت: خراسان استانی است که هیچ‌گاه در زمینه‌های قرآنی کوتاهی نکرده است.

محمدی دلیل رونق قرآن در استان خراسان را وجود قرآن ناطق امام رضا(ع) دانست و افزود: شهرت قرآنی بودن امام رضا(ع) در میان ائمه منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه تشکیل مؤسسات قرآنی شاخص توسعه فرهنگ قرآن و در واقع تحقق عالی‌ترین رفتار اجتماعی در توسعه فرهنگ قرآنی است، خاطرنشان کرد: مؤسسات قرآنی بایستی تجمع سازمان یافته از کارشناسان قرآنی باشد و همچنین جامعه برای توسعه فعالیت‌های قرآنی عزم جدی کند.

محمدی تعداد مؤسسات قرآنی فعال در سال 88 را 128 مؤسسه اعلام کرد که استان خراسان پایه‌گذار این حرکت عظیم بوده و گفت: باید برای افزایش تعداد این مؤسسات به‌همراه افزایش سطح کیفی آنها تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه تشکل‌های قرآنی نخستین بار در خراسان شکل گرفت، تصریح کرد: با الهام گرفتن از آیات قرآن مبنی بر همبستگی و پرهیز از تفرق، بحث ادغام 2 اتحادیه تشکل‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی مطرح شده است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: 3 نقطه در بحث ادغام این مؤسسات اعم از صدور مجوز ارزیابی و نظارت، عدالت و حمایت از مؤسسات قرآنی وجود دارد و باید توجه داشت که استقلال مؤسسات مردمی مخدوش نشود.

وی با بیان اینکه نخستین ویژگی ستاد هماهنگی تصریح کرد: مؤسسات بایستی محور اصلی تحولات قرار گیرند و اتحادیه نقش هماهنگ کننده و تسهیل کننده داشته باشد.

محمدی با اشاره به تشکیل 3 معاونت کارآفرینی و خوداتکایی، برنامه ریزی و همچنین ارزیابی و استاندارد سازی، اظهار داشت: بیش از 90 درصد مؤسسات قرآنی فعال در سطح کشور تنها مشغول به حوزه آموزشی هستند.

وی افزود: آموزش عمومی رسالت اصلی آموزش و پرورش است و باید کمک کنیم تا آموزش و پرورش این وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهد و مؤسسات قرآنی در این زمینه نقش مکمل را ایفا کنند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور نقش اصلی مؤسسات را در حوزه تبلیغ و ترویج دانست و گفت: این مؤسسات باید در زمینه خدمات قرآنی و محصولات قرآنی فعالیت کنند.

محمدی با اظهار نارضایتی از تعداد محصولات قرآنی تولیدی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5هزار مؤسسه قرآنی فعال وجود دارد که اگر هر کدام از این مؤسسات تنها یک محصول طی سال تولید کنند سالانه شاهد 5هزار محصول قرآنی خواهیم بود.

وی گفت: شرط ماندگاری مؤسسات در عرصه فرهنگی، کیفی‌سازی فعالیت‌ها است و باید در ترویج هنر از آموزه‌های قرآنی استفاده کنیم.

محمدی با اعلام "به‌زودی شاهد ابلاغ سند طرح ملی قرآنی هستیم" گفت: مؤسسات قرآنی نباید به حمایت‌های مالی دولت وابستگی پیدا کنند.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon