۱.۶ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان نمینی ارائه شد


1.6 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان نمینی ارائه شد

خبرگزاری تسنیم: سرپرست کمیته‌ امداد شهرستان نمین گفت: امسال بیش از یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان نمین ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حمید اکبریان پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی اقدامات حمایتی کمیته امداد در راستای خودکفایی و توانمندی مددجویان شهرستان نمین اظهار داشت: امسال بیش از یک میلیارد و 650 میلیون ریال در قالب تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان نمین ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال و خودکفایی از طریق منابع امدادی و بانکی برای کارآفرینی مددجویان پرداخت شده است، تصریح کرد: یک میلیارد و 150 میلیون ریال از این مبلغ از محل منابع بانکی و بالغ بر 500 میلیون ریال نیز از محل منابع امدادی پرداخت شده است.

سرپرست کمیته‌ امداد شهرستان نمین با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای مددجویان گفت:‌ در این مدت برای 109 نفر از خانواده‌های تحت پوشش نیز کارگاه آموزشی دامپروری برگزار شده است.

اکبریان در مورد بازدیدهای دوره‌ای از طرح‌های ایجاد شده بیان کرد: ناظران فنی طرح‌های اشتغال و خودکفایی شهرستان در 540 نوبت مراجعه‌ حضوری از طرح‌های ایجاد شده مشاوره‌های لازم را به منظور پایداری طرح‌های ایجاد شده ارائه داده‌اند.

وی از پرداخت یک میلیارد و 76 میلیون ریال مستمری تیرماه به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت خبر داد و افزود: این مقدار مستمری به حساب یک هزار و 812 خانوار تحت حمایت واریز شده است.

سرپرست کمیته‌ امداد شهرستان نمین با بیان اینکه رفع مایحتاج اساسی خانواده‌های تحت حمایت یکی از ضروری ترین فعالیت‌های کمیته‌ امداد است، اظهار کرد: در این راستا، کمیته‌ امداد با پرداخت مستمری به مددجویان تحت پوشش درصدد است تا علاوه بر رفع بخشی از کاستی خانواده‌های نیازمند مشکلات آنان را به حداقل برساند.

اکبریان با اشاره به اینکه کمیته‌ امداد علاوه بر پرداخت مستمری ماهانه خدمات مختلف دیگری را نیز به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌کند، افزود: پرداخت کمک هزینه‌های تحصیلی، درمانی، کمک هزینه‌ تأمین جهیزیه و هدیه‌ ازدواج، مساعدت‌های موردی و موردی ویژه و احداث و تعمیرات مسکن مددجویی از جمله خدمات این نهاد به خانوارهای تحت پوشش است.

سرپرست کمیته‌ امداد شهرستان نمین بیان کرد:‌ در تلاش هستیم تا با ارائه‌ خدمات گوناگون به خانواده‌های بی‌بضاعت آنان را به سوی توانمندی و کارآفرینی سوق دهیم که اقدامات حمایتی از خانواده‌های تحت پوشش نیز در این راستا انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon