میزان آلودگی نیروگاه شهید رجایی قزوین ۷۵ درصد کاهش یافت‌


میزان آلودگی نیروگاه شهید رجایی قزوین 75 درصد کاهش یافت‌

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: با اقداماتی که توسط مجموعه مدیریتی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین صورت گرفت، میزان آلودگی نیروگاه شهید رجایی قزوین ۷۵ درصد کاهش یافت.

صدرالدین علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: با پیگیری‌ها و اقداماتی که در راستای کنترل آلودگی هوای استان قزوین صورت گرفته و تلاش دستگاه‌های اجرایی میزان آلودگی تولیدی نیروگاه شهید رجایی تا حدود 75 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات بسیار خوبی در راستای کنترل آلودگی هوای شهرک‌های صنعتی و نیروگاه‌های این استان صورت گرفته، بیان کرد: تاکنون برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی برای کنترل آلودگی هوا که توسط برخی از واحدهای صنعتی و نیروگاه شهید رجایی قزوین تولید می‌شود، صورت گرفته که یکی از این اقدامات تجهیز کارخانجات این استان به سیستم پایش لحظه‌ای است.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی متعددی در بحث کنترل آلودگی هوای نیروگاه شهید رجایی قزوین نقش داشتند، عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که توسط اداره‌کل محیط زیست استان قزوین، مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان، ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست و وزرای نیرو و نفت صورت گرفت در یکسال اخیر توانستیم در زمینه کنترل آلودگی هوا این نیروگاه، سهمیه گاز به آن اختصاص دهیم.

علیپور در رابطه با اهمیت اختصاص سهمیه گاز مناسب برای نیروگاه شهید رجایی قزوین، خاطرنشان کرد: همین عامل موجب شد تا میزان تولید آلودگی توسط این نیروگاه در استان قزوین به یک چهارم برسد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در رفع مشکلات زیست محیطی استان ایفا کنند، ابراز کرد: رسانه‌ها با استفاده از ابزاری که در اختیار دارند می‌توانند گام موثری در جهت رفع مشکلاتی که در حوزه محیط زیست این استان وجود دارد، بردارند.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه با واحدهای صنعتی که میزان تولید آلودگی آن‌ها بیش از حدمجاز است، برخورد می‌شود، افزود: ما با متخلفان در این راستا برخورد می‌کنیم تا بتوانیم استانی با هوای پاک داشته باشیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon