استفاده از ظرفیت‌های حلقه‌های صالحین گیلان برای مقابله با جنگ نرم در فضای مجازی


استفاده از ظرفیت‌های حلقه‌های صالحین گیلان برای مقابله با جنگ نرم در فضای مجازی

خبرگزاری تسنیم: معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان گفت: ظرفیت‌های حلقه‌های صالحین استان گیلان برای مقابله با جنگ نرم در فضای مجازی استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ پاسدار عباس بایرامی، معاونت هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در حوزه‌های جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی، آمادگی رزمی و دفاعی و اقدامات سپاه گیلان در این حوزه‌ها به‌تشریح اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اقدام این سپاه پرداخت که بخش اول صحبت‌های وی که به جنگ روانی اختصاص دارد را در ادامه می‌خوانیم:

مشروح گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان به شرح زیر است:

تسنیم: نظر شما در مورد هجوم دشمنان به فرهنگ ما چیست و چگونه باید با آن مقابله کنیم؟               

بایرامی: پایه و اساس استحکام انقلاب اسلامی بر روی فرهنگ گذاشته شده استو دشمن این پایه‌ها را مورد هجوم قرار داده است و سال‌هاست که دشمن با بزک مناسب در تلاش است تا فرهنگ خود را به ما القاء کند، ما نیز باید هوشیار باشیم و بر روی این موضوع سرمایه‌گذاری انجام دهیم تا با این روش جلوی دشمن را که سعی دارد فرهنگ ما را تغییر داده و فرهنگ خود را جایگزین کند را بگیریم.

تسنیم: نظر شما در ارتباط با استفاده غربی‌ها از تکنولوژی در این‌ حوزه چیست؟

بایرامی: باید به زبان رسمی کشورمان احترام بگذاریم و در نام‌گذاری فرزندانمان از نام‌های مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی استفاده کنیم چرا که کشورهای غربی با استفاده از تکنولوژی، فرهنگ خود را به کشور ما صادر می‌کنند و از این طریق بر روی نوع رفتار، پوشاک، خوراک و حتی خانواده ما تاُثیر مستقیم می‌گذارند و ما برای مقابله با آنها باید سعی کنیم تا فرهنگ ایرانی را نمایان‌تر کنیم.

ما باید برای فرهنگ خود ارزش قائل شویم، حتی می‌توانیم با گسترش فرهنگ خود و ارزش قائل شدن برای فرهنگ چند هزار ساله کشورمان و گسترش دادن و نمایان کردن فرهنگ جمهوری اسلامی ایران، این فرهنگ را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

تسنیم: نظر شما در ارتباط با شبکه‌های اجتماعی چیست؟ و این شبکه‌ها چه تاُثیری بر خانواده‌های ایرانی گذاشته است؟

بایرامی: شبکه‌های اجتماعی در حوزه سبک زندگی ایرانی تاُثیر زیادی داشته است، البته ما به‌طور کامل با این شبکه‌ها مخالف نیستیم و معتقدیم باید به شکل درست و صحیح از آنها استفاده کنیم، تاُثیرگذارترین نهاد جامعه خانواده است، اما اکنون خانواده تا حدودی این جایگاه اساسی را از دست داده است در صورتی‌که این اتفاق درست نیست و باید جلوی آن گرفته شود، چون اصل اول در جامعه خانواده‌محور بودن است.

تسنیم: نظر شما در ارتباط با فرهنگ تک‌فرزندی در جامعه چیست؟

بایرامی: فرهنگ تک‌فرزندی که توسط غربی‌ در جامعه ما به‌طور اشتباه جا افتاده، بسیار مضر و خطرناک است و شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر سال‌هاست که در کشور شنیده می‌شود که این فرهنگ در دراز مدت باعث می‌شود تا جامعه ما تبدیل به یک جامعه پیر شود و ما نیز باید تلاش کنیم تا این فرهنگ اشتباه را از جامعه خود بیرون کنیم.

تسنیم: نظر شما در ارتباط با جنگ نرم چیست؟

بایرامی: موضوعات مهم کشور بر اساس سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران ترسیم شده است و این سیاست‌ها در دو حوزه جنگ نرم و مقابله با تمهیدات دشمن آماده شده و از نظر ما این موارد دارای تاریخ مصرف نیستند و همیشه باید به آن توجه ویژه داشت و از آن غافل نشد.

تسنیم: وظیفه سپاه در ابعاد مختلف چیست؟

بایرامی: امام خمینی(ره) در ارتباط با سپاه فرموده بودند که «سپاه در تراز انقلاب اسلامی است» و مقام معظم رهبری نیز همین نظر را دارند، اصل 150 قانون اساسی انقلاب اسلامی می‌گوید که «سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است» که باعث شده سپاه یک مجموعه تک بعدی نباشد و در تمام ابعاد کمک حال انقلاب اسلامی و پشتیبان رهبری باشد.

تسنیم: اقدامات سپاه قدس گیلان در ارتباط با جنگ نرم چیست؟

بایرامی: در حوزه مقابله با تهدید و جنگ نرم در چند حوزه و چند زاویه در حال آماده‌سازی هستیم و در این وضعیت بیشتر از هر چیزی نیاز به سازماندهی درست داریم، در دوران دفاع مقدس زمانی که دشمن به خاک ما حمله کرد و قسمتی از خاک ما را در اختیار گرفت، اولین کار ما این بود که در مقابل دشمن ایستادگی کردیم، امروز هم در موضوع تهاجم جنگ نرم دشمن به خاک ما تجاوز کرده و اولین کار ما باید این باشد که راه دشمن را سد کنیم و اجازه پیش‌روی را به آنها ندهیم.

تسنیم: چه راه کارهایی برای مقابله وجود دارد؟

بایرامی: اولین کاری که در جنگ نرم باید انجام دهیم مبارزه با ابزارهای الکترونیکی است؛ دومین مرحله آگاهی‌سازی است که در این بخش ما ابتدا بسیجیان را آماده کردیم که به‌وسیله آنها در سطح جامعه این آگاهی‌سازی را انجام دهیم و مردم را هوشیار کنیم.

تسنیم: نظر شما در ارتباط با ماهواره و نقش آن در جامعه چیست؟

بایرامی: آمارها نشان می‌دهد استفاده از ماهواره باعث تغییرات فرهنگی و بروز معضلات اجتماعی مانند بالا رفتن آمار طلاق در جامعه شده است و وظیفه ما این‌ است که مضرات ماهواره را به مردم نشان دهیم، چون اعتقاد داریم مردم باید آگاه شوند و نیز در این راه به موفقیت‌هایی رسیدیم حتی پس از فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از اثرات مخرب شبکه‌های ماهواره‌ای، بسیاری از مردم در برخی مناطق به‌صورت خودجوش ماهواره‌های خود را از پشت بام‌ها پایین کشیدند که این نشان دهنده فهم و درک ملت ما است و ما باید برای آگاهی مردم بیشتر تلاش کنیم.

تسنیم: در ارتباط با جنگ نرم در بسیج چه کارهایی انجام شده است؟

بایرامی: ما در این راستا قسمت‌های مختلف بسیج را سازماندهی کرده‌ایم و حلقه‌های صالحین بسیج را راه‌اندازی کردیم و در این راه استادان بسیجی بزرگ را گردهم آوردیم و همه فعالین بسیج را توجیه کرده و از بین خودشان سرگروه صالحین انتخاب کردیم که در این‌ باره بسیجیان ما کارهای بزرگی را در فضای مجازی انجام داده‌اند و به جرأت می‌توانیم بگوییم رسانه‌های بسیجی می‌توانند به‌عنوان رسانه‌های جهانی در کل دنیا مطرح شوند.

تسنیم: چه کارهایی در عرصه اقتصادی برای مقابله با جنگ نرم انجام شده است؟

بایرامی: در عرصه اقتصادی سعی کردیم با اشتغال‌زایی باعث تحکیم بنیان خانواده شویم، چون معتقدیم یکی از اساسی‌ترین مشکلات خانواده ها مشکلات اقتصادی و مالی و فقر در جامعه است که اگر آنها برطرف شوند بسیاری از مشکلات از بین خواهند رفت که ما با هدف مقابله با جنگ نرم در این راستا نیز قدم‌های مثبتی برداشته ایم.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon