بسیج سازندگی در بازسازی روستای سیجان البرز مشارکت می‌کند‌


بسیج سازندگی در بازسازی روستای سیجان البرز مشارکت می‌کند‌

خبرگزاری تسنیم: مسئول بسیج سازندگی استان البرز گفت: در ۴۸ ساعت آینده ۲۰۰ نفر نیروی جهادی از طرف بسیج سازندگی در روستای سیجان البرز حضور می‌یابند.

‌علی ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، در اردوی جهادی بسیج سازندگی در روستای سیل‌زده سیجان بخش آسارا که از صبح امروز اعزام شده و آغاز به‌کار کرده‌اند، اظهار داشت: صبح امروز 80 نیروی جهادی به این منطقه اعزام شده‌اند و تا 2 روز آینده تعداد آن‌ها به 200 نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه عملیات مربوط به بخش معابر و راه‌های عمومی توسط استانداری و راه‌سازی در حال انجام است، افزود: بسیج سازندگی استان در بخش محرومیت‌زدایی و خانواده‌های کم‌برخوردار فعالیت‌های سازندگی و کمک‌رسانی انجام می‌دهد تا بخشی از رنج و درد و آلام آنان کاسته شود.

مسئول بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به اینکه تا زمانی که این مشکلات رفع نشود، کار در این منطقه توسط بسیج سازندگی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: کارگروه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان و سلامت بسیج سازندگی برای رسیدگی به آسیب‌های روحی و روانی و نیز عمرانی اعزام شده و خدماتی ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه احداث خانه‌های جدید برای افرادی که سکونت‌گاه  خود را در حادثه چالوس از دست داده‌اند مستلزم چندین ماه زمان است، گفت: لایروبی این منطقه به حدود 2 ماه زمان احتیاج دارد که در حال حاضر به عنوان مُسکن و موقت تلاش می‌کنیم خانه‌های موجود را لایروبی کرده و قابل سکونت کنیم.

ترکاشوند در مورد تخریب خانه‌های غیرمجاز حاشیه رودخانه تصریح کرد: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و بافت‌های فرسوده به طور جدی در دستور کار مسئولان قرار دارد اما ما به عنوان بسیج سازندگی محیطی را برای اسکان موقت این حادثه دیدگان فراهم می‌کنیم.

وی با اشاره به سایر کمک‌هایی که از سوی بسیج سازندگی ارائه می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه بودجه مادی برای این امر تخصیص نیافته است اما از لحاظ اعزام نیروی انسانی اقدامات مناسبی از سوی بسیج سازندگی انجام می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان البرز با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تسهیلات تخصیص یافته برای بخش کشاورزی، دامداری و صنایع تبدیلی را تا 2 برابر افزایش دهیم، گفت: با توجه به عمق زیاد فاجعه، کمک‌های مالی باید از سوی دستگاه‌های استانی و مساعدت ملی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه خسارت بسیار زیادی به روستاییان بر اثر سیل اخیر وارد شده، بیان کرد: در بعد ساخت‌وساز تلاش می‌کنیم از نظر فنی، تخصصی، نقشه‌برداری و ساخت خانه‌های محرومان اقدام کنیم.

ترکاشوند افزود: تسهیلات اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی، کمک به کشاورزان، مشاوره به بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و دامداری در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه تا آخرین لحظه در کنار مردم حادثه‌دیده هستیم، گفت: سهمیه روستاهای آسیب دیده اگر 500 میلیون در نظر گرفته شود، تلاش می‌کنیم 2 تا 3 برابر این مبلغ از سایر هزینه‌ها کاسته و به این موضوع اضافه کنیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon