علاقه‌مندان رشته تجربی در اردبیل افزایش یافته است‌


علاقه‌مندان رشته تجربی در اردبیل افزایش یافته است‌

خبرگزاری تسنیم: معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: در سال گذشته، هفت هزار و پانصد نفر در رشته تجربی پشت کنکور بوده‌اند که این آمار در استان اردبیل بسیار بالاست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، شهداد عبداللهی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته 21 هزار و 700 نفر در کنکور سراسری از استان اردبیل شرکت کرده‌اند که از این تعداد 11 هزار و 500 نفر در رشته علوم تجربی شرکت کرده‌اند و نشان می‌دهد علاقه دانش آموزان اردبیلی به رشته تجربی بسیار بالاست.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه اکثر دانش‌آموزان به‌دلیل رشته پزشکی، علوم تجربی را انتخاب می‌کنند، گفت: در این راستا بسیاری از رشته‌های اشتغال‌زا و مؤثر توسط دانش آموزان انتخاب نمی‌شود که این امر نیازمند مشاوره‌های نوین برای انتخاب رشته در بین دانش آموزان است تا متناسب با وضعیت درسی خود رشته موردنظر را انتخاب کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان اردبیل بیان کرد: بسیاری از رشته‌های درسی ازجمله رشته ریاضی، تنوع زیادی دارد که دانش آموزان می‌توانند با انتخاب این رشته، بر اساس وضعیت درسی خود در رده‌های دانشگاهی موفق باشند که این امر نیازمند برنامه‌ریزی و مشاوره مناسب است.

عبداللهی افزود: گرایش به رشته‌های تجربی بسیار بالاتر از رشته‌های دیگر است و اکثر دانش آموزان تیزهوش استان نیز همانند دانش آموزان این رشته را انتخاب می‌کنند درحالی‌که بعد از اتمام تحصیلات در رشته تجربی حداقل 10 یا 15 نفر در رشته پزشکی می‌توانند موفق باشند که باید دانش آموزان در این راستا دقت لازم را داشته باشند.

وی بابیان اینکه برنامه‌های مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته توسط آموزش‌وپرورش استان اجرا می‌شود، گفت: دانش آموزان باید با استفاده از مشاوره‌های تخصصی اساتید مجرب بتوانند رشته موردنظر را انتخاب کرده و در آینده برای کشور تأثیرگذار باشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان تصریح کرد: برنامه مستمری برای مشاوره تحصیلی دانش آموزان در مدارس استان در نظر گرفته‌شده است و در این راستا پایگاه‌های آموزش برای تقویت دروس در بین دانش آموزان در اکثر مدارس استان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon