حماس: قانون تغذیه اجباری اسرای فلسطینی جنایت علیه بشریت است

حماس: قانون تغذیه اجباری اسرای فلسطینی جنایت علیه بشریت است

خبرگزاری تسنیم: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به تصمیم کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی مبنی بر تغذیه اجباری اسرای فلسطینی که در زندان‌های این رژیم اعتصاب غذا کرده‌اند، این قانون را جنایت علیه بشریت برشمرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، جنبش حماس تأکید کرد که قانون تغذیه اجباری اسرای اعتصاب کننده غذا که رژیم اشغالگر تصویب کرده است به‌خلاف قانون بین المللی و جنایت علیه بشریت است.

این جنبش تأکید کرد که ملت فلسطین از هر وسیله‌ای برای نجات اسرای فلسطینی بهره خواهد برد.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، امروز قانون تغذیه اجباری زندانیان فلسطینی را به رأی گذاشت. این قانون با موافقت 46 عضو و مخالفت 40 عضو کنست متشکل از 120 کرسی، به تصویب رسید.

«گلعاد اردان» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی که پیشنهاد این قانون را ارایه داده بود، گفته بود، اسرای فلسطینی اعتصاب غذا را به عملیات انتحاری جدیدی تبدیل کردند که با آن دولت عبری را تهدید می‌کنند.

از سوی دیگر، رئیس سندیکای پزشکان در اسرائیل هشدار داده است در صورت تصویب این قانون، کمپین بین‌المللی علیه پزشکان و طب اسرائیلی در جهان شکل خواهد گرفت.

بازداشت 5 نماینده پارلمانی فلسطین در زندان‌های رژیم صهیونیستی

باشگاه اسیر فلسطینی امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همچنان 5 نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین را در زندان‌های خود بازداشت کرده است.

بر اساس بیانیه باشگاه اسیر فلسطینی که پس از آزادی «محمد ابوطیر» نماینده پارلمانی فلسطین از زندان‌های رژیم صهیونیستی صادر شد، آمده است که هنوز 5 نماینده دیگر در زندان‌های این رژیم اسیر هستند که عبارتند از: مروان البرغوثی محکوم به 5 بار حبس ابد و 40 سال حبس، احمد سعدات محکوم به 30 سال حبس، محمد جمال النتشه و محمد بدر از بازداشت شدگان اداری و نیز خالده جرار که ماه آوریل گذشته بازداشت شده است.

عکرمه صبری خواستار تحرک سران عرب برای حمایت از مسجد الاقصی شد

خطیب مسجد مبارک الاقصی، امتهای عربی و اسلامی را به اعمال فشار بر نظام‌ها و دولت‌های خود جهت تحرک رسمی برای حمایت از مسجد مبارک الاقصی فرا خواند.

شیخ عکرمه صبری سکوت محافل عربی و فلسطینی در قبال تعرضات دشمن صهیونیستی علیه این مکان مقدس را به باد انتقاد گرفت.

وی فراخوان‌های مردمی برای پاسداری از قبله‌گاه نخست مسلمانان در روز جمعه هفته جاری را ستود.

تعدادی از محافل فلسطینی و عربی روز جمعه هفته جاری را روز خشم و ابراز تنفر از دشمن صهیونیستی و حمایت از مسجد مبارک الاقصی و پشتیبانی از خدام مسجد مبارک الاقصی اعلام کردند، خدامی که به‌تازگی آماج حملات وحشیانه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست قرار گرفتند.

وی یادآور شد: مسجد الاقصی و بیت المقدس نیازمند خیزش دسته جمعی گسترده امت های عربی و اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: خیزش‌های دسته‌جمعی و اعلام روز خشم و تنفر به‌تنهایی کفایت نمی‌کند، باید دولت‌ها و نظام‌های رسمی عربی برای حراست از مسجد مبارک الاقصی و متوقف کردن تعرضات اشغالگران صهیونیست به این مکان مقدس دست به تحرکات سیاسی بزنند.

وی خاطرنشان ساخت: دفاع از مسجد مبارک الاقصی دفاع از باور و ایمان و عقیده است.

صبری ابراز امیدواری کرد که ملتهای عربی دست به خیزش‌های گسترده بزنند و به درخواست‌های حمایت از مسجد الاقصی پاسخ مثبت بدهند.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین بازگشایی دایمی گذرگاه رفح را خواستار شد

عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، طرف مصری را به بازگشایی گذرگاه زمینی رفح پس از گذشت 2 ماه تعطیلی مستمر آن فراخواند.

«زیاد جرغون» تأکید کرد که استمرار تعطیلی گذرگاه رفح جان شهروندان فلسطینی و منافع آنها به‌خصوص بیماران، دانشجویان، دارندگان اقامت خارج از غزه و گذرنامه‌های خارجی را تهدید می‌کند.

وی افزود: عاقلانه نیست که گذرگاه رفح همچنان به‌روی نزدیک به 2میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه بسته باشد با وجود اینکه ما همگی اتفاقاتی که در سینا رخ می‌دهد، درک می‌کنیم و ملت فلسطین همگی تروریسم سیاه را محکوم کرده و کنار مصر در جنگ علیه تروریسم ایستاده‌اند اما بازگشایی گذرگاه رفح به‌عنوان پنجره‌ای به‌روی جهان خارج نیاز است.

انتهای پیام/*

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان