کارگران اخراجی: فردا از مدیرکل شکایت می‌کنیم

کارگران اخراجی: فردا از مدیرکل شکایت می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم:درحالی مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) خالی کردن جیب مردم را دلیل اخراج شماری از کارگران خدماتی این فرودگاه اعلام کرده که یکی از کارگران گفت:به دلیل تهمت و افترایی که به گارکران زده‌اند از فردا (شنبه) از مدیرعامل به دادسرا شکایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یکشنبه گذشته 120 نفر از کارگران یکی از شرکت‌های خدماتی فرودگاه امام خمینی از کار بیکار شدند. یکی از کارگران در این‌باره به تسنیم گفته بود: حدود 10 سال است که به‌عنوان نیروی یکی از شرکت‌های خدماتی در فرودگاه امام خمینی(ره) مشغول به کار هستم و در این مدت هر شرکتی که کارهای خدماتی را به‌عهده گرفته نیروهای قدیمی را اخراج نکرده است.این در حالی است که دیروز ظهر مدیران فرودگاه امام خمینی آمدند و گفتند: وسایل خود را جمع کنید، شما اخراج شده‌اید.

وی با انتقاد از برخورد مسئولان فرودگاه امام در خصوص اخراج "راحت" نیروهای شرکتی، افزود: امروز صبح از ساعت 8 تا 10 در اعتراض به این اقدام مقابل دفتر مدیرکل فرودگاه امام خمینی تجمع کردیم که هم‌اکنون مسئول حراست فرودگاه در حال سخنرانی با کارگران است.

وی تأکید کرد: رئیس حراست می‌گوید که اخراج ما ربطی به فرودگاه ندارد و این کار به‌دلیل دریافت پول زیاد برخی کارگران از مسافران انجام شده است.

پس از این اظهارات بود که مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) با تاکید بر این‌که بنده مسئول ارتقای کیفیت خدمات رسانی مطلوب به مسافران هستم نه مسئول اشتغالزایی به تسنیم گفت: هیچ کارگری از فرودگاه امام اخراج نشده و به دلیل خالی کردن جیب مسافران به فعالیت شرکت خدماتی خاتمه دادیم.

حمیدرضا سیدی با تاکید بر این‌که اخراجی در فرودگاه امام خمینی در کار نبوده است، اظهار کرد: کارگران شرکت خدماتی باربری در فرودگاه امام خمینی هیچ رابطه استخدامی با ما نداشته اند و به دلیل این‌که کارگران آن جیب مسافران را خالی می‌کردند پس از چندبار اخطار و عدم توجه به این اخطارها به فعالیت این شرکت خاتمه دادیم.

وی با بیان این‌که کارگران مدعی اخراج کارگر یک شرکت باربری خصوصی بودند که کار آنها جابجایی بار مسافر بوده است، تصریح کرد: کارگران این شرکت برای هر چرخ دستی جهت جابجایی بار مسافران یک قبض 5000 تومانی صادر می‌کردند اما در عمل از مسافران به بهانه بار اضافه، انعام و ... تا 20 هزار تومان دریافت می‌کردند. با وجود تذکر و اخطارهای متعدد اما شرکت هیچ توجهی به این موضوع نکرد و این مسئله باعث نارضایتی شدید در مجموعه فرودگاه امام خمینی شده بود. از این رو تصمیم گرفتیم برای جلوگیری از احجاف به مسافران استفاده از چرخ دستی برای در فرودگاه امام خمینی را رایگان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت متخلف خدمات بابری طبق اظهار کارگران از هر کدام از کارگران در هر شیفت کاری مبلغ 150 هزار تومان را به عنوان هزینه بالاسری دریافت می‌کرد.

وی همچنین با بیان این‌که بر اساس گزارش دستگاه‌های نظارتی و کمرگ تعدادی از کارگران کارچاق کن کالای قاچاق را به عهده داشتند، تاکید کرد: به دلیل تخلفات فراوان این شرکت خدماتی تصمیم گرفتیم جهت جلوگیری از اجحاف به مردم رایگان؛ ارائه تسهیلات راحت و مطلوب‌تر به مسافران و جلوگیری از قاچاق کالا فعالیت این شرکت خدماتی را در فرودگاه تعطیل کنیم.

این در حالی است که یکی از کارگران اخراجی در تماس با خبرگزاری تسنیم از طرح شکایت از مدیرکل فرودگاه به دلیل "تهمت و افترا" خبر داد.

وی با تاکید بر این‌که علاوه بر پیگیری موضوع از طریق اداره کار، فردا (شنبه) از مددیر کل فرودگاه به دلیل تهمت و افترا شکایت می‌کنیم، اظهار کرد: اظهارات مدیرکل فرودگاه کذب محض است و متاسفانه آقایان دیواری کوتاه‌تر از دیوار کارگران پیدا نکردند.

وی با بیان این‌که هیچکدام از کارگران از مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) پول اضافه‌ای دریافت نکرده‌اند، بیان کرد: یک روز پس از اخراج مقابل برج مراقبت تجمع کردیم و خواستار توضیح مدیرکل فرودگاه شدیم که یکی از مدیران تهدید کرد که اگر از اینجا نروید "همه شما را توی گونی می‌کنند."

وی با اشاره به این‌که حدود 40 نفر از اخراجی‌ها برای احقاق حق خود به اداره کار مراجعه کرده‌اند، گفت: شرکتی که آقای مدیرکل اعلام کرده با آن قطع همکاری کرده الان 90 درصد کارهای خدماتی را در اختیار دارد.

وی تاکید کرد: به دلیل تهمت و افترایی که به کارگران زده‌اند، خانواده کارگران با آنها به مشکل برخورده‌اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه