۴۸ هزار میلیارد اعتبار برای تکمیل مسکن مهر در کشور نیاز است


48 هزار میلیارد اعتبار برای تکمیل مسکن مهر در کشور نیاز است

خبرگزاری تسنیم: قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: ۵۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای امور زیر بنایی مساکن مهر کشور نیاز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، احمد اصغری مهرآبادی ظهر امروز در جلسه کارگروه امور زیر بنایی و مسکن شهرستان همدان اظهار داشت: رفع مشکلات آب و فاضلاب مساکن مهر کشور مهم‌ترین نیاز است که در این رابطه 56 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مهرآبادی گفت: این مبلغ اعتبار از محل فروش اراضی و یارانه تخصیص می‌یابد 36 هزار میلیارد ریال آن از طریق یارانه مسکن تأمین می‌شود.

وی همچنین  افزود: مساکن مهر کشور نیازمند امور روبنایی از جمله مدرسه مسجد و کلانتری‌ها هستند که در این رابطه نیز 48 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت امور روبنایی در مسکن مهر کشور تخصیص‌یافته است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یک هزار و566باب مدرسه در مسکن مهر کشور نیاز است که تاکنون 433باب توسط منابع داخلی وزارت شهرسازی در دست احداث است و تاکنون یک‌دو 39 باب آن به اتمام رسیده است.

مهرآبادی همچنین گفت: مساکن مهر کشور نیازمند 766 باب مسجد است که 405 باب آن توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شده و تاکنون 191 باب آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: 49 واحد کلانتری نیز در مسکن مهر کشور شروع‌شده که تاکنون 21 باب از آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه ساخت مدرسه مسجد و کلانتری از وظایف وزارت راه و شهرسازی نبوده افزود: چون این مناطق نیازمند ساماندهی و طرح های اجرایی در راستای رفاه مردم است اعتبارات لازم در این زمینه ها تخصیص یافته است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یک سوم از هزینه مدارس مسکن مهر از محل فروش اراضی تأمین می‌شود تا این کار اجرایی شود و این امر مشروط به این است که استانداران نیز از منابع استانی مبالغی را تقبل و اعلام کنند.

مهرآبادی افزود: در باب خدمات رو بنایی نیازها و اعتبارات مشخص است و به دولت نیز اعلام‌شده است.

وی در باره آماده‌سازی محوطه‌سازی پروژه‌های مسکن مهر کشور نیز گفت: 20 میلیون ریال تسهیلات  برای آماده‌سازی محوطه مسکن مهر برای هر مالکی در نظر گرفته شد که 10 میلیون ریال یارانه توسط دولت و 10 میلیون ریال توسط مردم می‌بایست تأمین می‌شد.

مهر آبادی افزود: برخی از آماده‌سازی‌ها و محوطه‌سازی‌ها نیازمند مبلغ 50 میلیون ریال بود که با توجه به اینکه مالکان مسکن مهر از اقشار ضعیف جامعه بودن‌اند دولت تصمیم در پرداخت یارانه گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی دولت سال گذشته یک‌صد میلیارد ریال از محل یارانه‌ها برای محوطه‌سازی و آماده‌سازی مسکن مهر به استان‌ها پرداخت شد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: امروز با توجه به وضعیت کمبود بودجه و فشار کار دولت همچنان مصمم به تکمیل و اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا سال 95 است.

مهرآبادی با بیان موفقیت مسکن مهر در استان همدان افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در کشور 87 درصد است که این آمار در شهر همدان و در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت  94 درصد است که این امر توفیقی بزرگ است.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در استان همدان را 91 درصد عنوان کرد و گفت: این آمار از میانگین کشور بالا‌تر است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: سال گذشته 900 میلیارد ریال اعتبار به مسکن مهر تخصیص یافت که از این مبلغ 100 میلیارد ریال به استان همدان تخصیص یافت.

مهرآبادی تأکید کرد: امسال نیز 600 میلیارد ریال اعتبار برای مسکن مهر در نظر گرفته‌شده که از این مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار و دو هزار تن قیر به مسکن مهر استان همدان تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام / ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon