ایجاد شهرک سلولزی در تالش ضروری است


ایجاد شهرک سلولزی در تالش ضروری است

خبرگزاری تسنیم: استاندار گیلان گفت: ایجاد شهرک سلولزی در تالش ضروری است و باید این اتفاق بزرگ در این شهرستان رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدعلی نجفی امروز در شرکت صنایع چوب اسالم، ضمن افتتاح خط پوشش ملامینه این کارخانه اظهار داشت: با بهره‌گیری از فرصت‌ها و فضای مثبت کسب و کار در طول 2 سال گذشته شاهد آمارهای رو به‌رشد بودیم.

وی گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری از 16 درصد به 10 درصد کاهش یافته است، ولی این به این معنای حل مشکلات بیکاری نیست و با بالا رفتن میزان اشتغال از سطح میانگین استان‌های بیکار خارج شده‌ایم و در زمینه صنعت خودرو نیز جزو 10 استان برتر کشور هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به خشکسالی زراعی امسال بیان کرد: با وجود کم‌ترین ذخیره آبی، خوشبختانه کشاورزی موفقی داشتیم و در تولیدات چای، برنج، زیتون، کیوی و گل گاوزبان روند رو به‌رشدی داشتیم و باید در بحث حرفه و هنر ظرفیت کاری فراهم کنیم و هر فردی که فارغ‌التحصیل می‌شود، باید یک هنر هم داشته باشد، زیرا بسیاری از مشاغل و هنرها توسط غیرایرانی‌ها اشغال شده است.

نجفی گفت: باید کار، توسعه و اشتغال وضعیت مطلوب‌تری به خود بگیرد و آب، برق و گاز استان دارای مزیت است و در آینده‌ای نزدیک با وجود تحصیلات بالای ایرانی‌ها در زمینه‌های مختلف به خودکفایی می‌رسیم و باید به بخش کارگری نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

استاندار گیلان از شرکت‌های سرمایه‌گذار تاُمین اجتماعی و وزارت کار خواست سرمایه بیشتری را برای کار و رفاه کارگران در نظر بگیرند و افزود: تا زمانی که مواد اولیه چوب اسالم تاُمین نشود، مشکلات تالش هم‌چنان پا برجا خواهد ماند و ما مسئولان باید مساعدت لازم را در شفارود و چوکا داشته باشیم تا هیچ مشکلی در تامین مواد اولیه به چوکا ایجاد نشود.

نجفی با اشاره به‌ضرورت ایجاد شهرک سلولزی در تالش را مهم دانست و گفت: باید پیگیری لازم شود تا این اتفاق بزرگ در تالش رخ دهد و با افتتاح خطوط جدید صنایع چوب اسالم در تالش برای 30 نفر شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon