از جایگزینی ملا عمر تا به تعویق افتادن مذاکرات صلح افغانستان

از جایگزینی ملا عمر تا به تعویق افتادن مذاکرات صلح افغانستان

خبرگزاری تسنیم: رسانه‌های پاکستانی امروز از انتخاب «ملا اختر منصور» به‌عنوان جانشین ملا عمر و تعویق دور دوم گفت‌وگوهای صلح افغانستان خبر دادند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، تلویزیون پاکستانی «جئو» مدعی شد: پس از انتشار گزارش‌ها در مورد مرگ «ملا عمر» رهبر گروه طالبان افغان، این گروه تصمیم به انتخاب جانشین وی گرفته است.

این تلویزیون پاکستانی به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: شورای عالی طالبان روز گذشته با برگزاری نشستی «ملا اختر منصور» فرد شماره دو گروه طالبان، را به‌عنوان جانشین ملا عمر انتخاب کرد.

گزارش افزود: «سراج‌الدین حقانی» رهبر شبکه حقانی و «هیبت‌الله آخوندزاده» نیز به‌عنوان معاون‌های منصور برگزیده شدند.

«قاضی خلیل‌الله» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، نیز امروز از به تعویق افتادن مذاکرات صلح میان دولت کابل و طالبان افغانستان خبر داد.

خلیل‌الله افزود: با توجه به گزارش‌های منتشر شده در مورد مرگ رهبر طالبان افغانستان و تقاضای رهبری این گروه، دور دوم مذاکرات صلح افغانستان که قرار بود در 31 ژولای (فردا ــ جمعه) در پاکستان برگزار شود، به تعویق افتاده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت: اسلام‌آباد و دیگر کشورهای دوست افغانستان امیدوارند که روند مذاکرات صلح میان دولت کابل و طالبان افغانستان ادامه پیدا کند.

دولت افغانستان نیز هنوز در خصوص به تعویق افتادن مذاکرات صلح اظهار نظر نکرده است.

چندی قبل گزارش‌هایی مبنی بر مرگ رهبر گروه طالبان افغانستان در کراچی پاکستان منتشر شد.

دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان روز گذشته خبر مرگ ملا عمر را با صدور بیانیه‌ای تأیید کرد.

در این بیانیه آمده: دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان با استناد به اطلاعات موثق، تأیید می‌کند که ملا محمد عمر رهبر طالبان افغانستان در آوریل سال 2013 میلادی در پاکستان مرده است.

«حسیب صدیقی» سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان، نیز اخبار مرگ ملا عمر را تأیید کرده بود.

انتهای پیام/.*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان