النصره فرمانده نیروهای سوری آموزش دیده توسط آمریکا را بازداشت کرد

النصره فرمانده نیروهای سوری آموزش دیده توسط آمریکا را بازداشت کرد

خبرگزاری تسنیم: گروه تروریستی جبهه النصره فرمانده نیروهای سوری که توسط آمریکا در ترکیه آموزش دیده بودند را بازداشت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در سوریه، گروه تروریستی النصره روز پنجشنبه اعلام کرد که سرهنگ "ندیم الحسن" فرمانده گروه 30 از ارتش آزاد که فرمانده گروه نخست از مبارزانی است که توسط نیروهای آمریکایی در ترکیه تحت عنوان مخالفان میانه رو آموزش دیده‌اند را بازداشت کرده است.

برخی منابع اعلام کردند که سرهنگ "ندیم الحسن" و معاونش "ابو الهادی" به همراه 18 نفر دیگر در نزدیکی روستای المالکیه در حومه  شهر حلب در شمال سوریه بازداشت شده و بر اساس خبرها، رایزنی‌های گسترده‌ای میان گروه النصره و ارتش آزاد برای آزادی بازداشت شدگان در جریان بوده این در حالی است که تا کنون هیچگونه تفاهمی در این زمینه حاصل نشده است.

بر اساس گزارش‌ها، گروه نخستی که در ترکیه و توسط نیروهای آمریکایی در سوریه آموزش دیدند و چند روز پیش برای مبارزه با گروه تروریستی داعش به سوریه بازگشتند 60 نفر به فرماندهی ندیم الحسن بوده که النصره آنها را بازداشت کرد.

از سوی دیگر یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفته است که ایجاد منطقه حائل در مرز سوریه و ترکیه، با تکیه بر شبه نظامیان میانه روی سوری خواهد بود و نیروهای زمینی ارتش ترکیه هیچ دخالتی در ایجاد منطقه حائل نخواهند داشت.

این مقام آمریکایی افزود: آنطور که ترکیه اعلام کرده است، ایجاد منطقه حائل مرزی شامل سربازان نیروی زمینی ترکیه نخواهد بود. شایعاتی وجود داشته است که واقعیت ندارد. گروه های مخالف میانه روی سوریه نیروهای زمینی هستند که امکان مانور در منطقه را دارند و ما با آنها همکاری خواهیم کرد و اینها گروه هایی هستند که ما می توانیم برای مقابله با داعش، با آنها همکاری کنیم.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: مقام های آمریکا و ترکیه هنوز در حال کار بر روی جزییات طرح ایجاد منطقه حائل در مرز ترکیه و سوریه هستند.

ترکیه، از روز جمعه به طور هم‌زمان حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و حزب کارگران کردستان در شمال عراق را آغاز کرده است.

همچنین «استفان اوبراین» رئیس عملیات بشردوستانه سازمان ملل متحد، در پایان نشست شورای امنیت برای بررسی آخرین تحولات سوریه، نگرانی خود را از طرحی مبنی بر ایجاد منطقه امن در طول مرزهای ترکیه و سوریه ابراز کرد.

اوبراین در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: «اجرای چنین طرحی می‌تواند خطرات متعددی به همراه خواهد داشت؛ مهم‌ترین خطر آن است که چنین منطقه‌ای افراد زیادی را به خود جذب خواهد کرد بدون آنکه از این منطقه به اندازه کافی محافظت شود و تدابیری احتیاطی لازم به اجرا گذاشته شود.

این مقام سازمان ملل از سفر خود به سوریه برای بازدید از برخی مناطق این کشور خبر داد.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» اخیرا فاش کرد که آمریکا و ترکیه بر سر ایجاد منطقه امن در مرزهای سوریه و ترکیه به توافق رسیدند.

براساس این توافق، انتظار می‌رود تروریست‌های داعش تا فاصله حدود 110 کیلومتری غرب رودخانه فرات عقب رانده شوند تا دسترسی به استان حلب میسر شود.

ترکیه از مدت‌ها پیش خواستار عملیات گسترده و اعلام منطقه پرواز ممنوع در مناطق شمالی سوریه شده بود که این درخواست بارها با مخالفت آمریکا و کشورهای منطقه روبرو شده بود.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان