۳۳۴ تن فراورده‌های خام دامی در همدان ضبط و معدوم شد


334 تن فراورده‌های خام دامی در همدان ضبط و معدوم شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دامپزشکی همدان با اشاره به اینکه در ۳ ماهه امسال ۳۳۴ تن مواد خام دامی ضبط و معدوم شد، گفت: ۲۰ هزار مورد بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان انجام شد.

محمود رضا رسولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: در حوزه توزیع مواد خام دامی، سیستم یکپارچه قرنطینه در کشور وجود دارد که بر این اساس تمام محموله‌های خام دامی که در حال تردد هستند ثبت و ضبط می شود و محموله‌ها بوسیله همکاران این نهاد مورد بازرسی قرار می گیرد که پست‌های قرنطینه همدان در مبادی ورودی شهرستان‌های بهار و رزن فعال است.

رسولی بیان کرد: در حوزه عرضه نیز در 3 ماهه امسال بیش از20هزار مورد بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان داشتیم که بیش از 286 کیلوگرم از فرآورده‌ها قابل مصرف نبوده و ضبط شدند، ضمن اینکه 115 مورد به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی افزود: در کشتارگاه های عرضه 334 تن در 3 ماهه ضبط مواد خام دامی غیر قابل مصرف را داشتیم که در بهداشت مردم بسیار موثر است.

رسولی عنوان کرد: 70 درصد پرورش دام در کشور به شیوه سنتی است و دام در کنار انسان زندگی می‌کند و از نظر ما در شرایط عادی که بیماری خاصی وجود ندارد حضور عشایر با دامها در شهر تهدید محسوب نمی شوند ولی در شرایط خاص مناسب نیست و این مورد را در مناطق شهری توصیه نمی کنیم و طی همکاری با شهرداری در زمینه جمع آوری دام از سطح شهر فعالیت داریم ولی خدمات رسانی بهداشتی اعم از دارو و درمان و واکسیناسیون را برعهده داریم.

مدیرکل دامپزشکی همدان در مورد ورود عشایر نیز گفت: قبل از ورود عشایر اکیپ هایی را یک ماه و نیم قبل به مناطق قشلاقی در استانهای لرستان و خوزستان اعزام می کنیم تا دام سالم وارد استان شود و همچنین در زمان اعزام دام از ییلاق به قشلاق نیز اکیپ‌هایی را اعزام می کنیم تا بیماری‌هایی مثل تب برفکی را با خود منتقل نکنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon