کاخ سفید: حتی اگر کنگره توافق را رد کند ساختار تحریم‌ها علیه ایران فرومی‌پاشد

کاخ سفید: حتی اگر کنگره توافق را رد کند ساختار تحریم‌ها علیه ایران فرومی‌پاشد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود گفت که حتی اگر کنگره توافق هسته‌ای با ایران را رد کند ساختار تحریم‌ها علیه تهران فرو خواهد پاشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود گفت که حتی اگر کنگره توافق هسته‌ای با ایران را رد کند ساختار تحریم‌ها علیه ایران فرو خواهد پاشید.

وی در ادامه این کنفرانس خبری گفت: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که نمی‌توانیم تمام وقت خود را برای متقاعد کردن جمهوری‌خواهان درباره توافق هسته‌ای با ایران صرف کنیم.

ارنست در حالی این موضوع را مطرح می‌کند که الیوت انگل، سناتور دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران به جمع جمهوری‌خواهان پیوست. وی اعلام کرد که نگران بخش‌هایی از توافق است.

الیوت دراین‌باره گفت: واقعیت این است که پس از 15 سال ایران یک کشور در آستانه هسته‌ای شدن است که به این معنی است توانایی تولید اورانیوم با غنای بالا و در سطح تسلیحاتی را دارد. دوستان ما در اسرائیل به‌درستی نگران هستند.

انگل با تأکید بر اینکه کنگره باید از زمان 60روزه خود برای بازبینی توافق استفاده کند، گفت: همان‌طور که به بازبینی توافق ادامه می‌دهم، مواردی است که از نظر من مشکل‌ساز هستند.

انگل در گفتگو با سی‌ان‌ان نیز موضوع مهلت 24روزه ایران برای صدور مجوز بازرسی از مراکز مشکوک و نیز برخی از سیاست‌ها در منطقه را مایه نگرانی دانست.

وی در ادامه گفت: ایران همچنان شهروندان ما را زندانی کرده و ما با آنان توافق می‌کنیم و این تأسف‌آور است.

نماینده دموکرات و عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت ایران همچنان بر ادامه شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل اصرار دارد و این برای ما قابل قبول نیست.

این اظهارات درحالی مطرح شده است که جان کری، وزیر خارجه آمریکا امروز به‌همراه ارنست مونیز، وزیر انرژی این کشور برای قانع کردن نمایندگان آمریکایی در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان حاضر شده و طی چندین ساعت به سؤالات تعداد زیادی از آنها پاسخ دادند.

انتهای پیام/.*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان