زمینه انتقال تجارب پزشکان مسلمان جهان فراهم شود

زمینه انتقال تجارب پزشکان مسلمان جهان فراهم شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس فعلی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمینه انتقال تجارب پزشکان مسلمان جهان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی اکبر ولایتی در مراسم گردهمایی پزشکان مسلمان جهان اظهار داشت: این پزشکان و اساتید که از کشورهای اسلامی هستند و در سال‌های طولانی در مغرب زمین تدریس کردند و درس خواندند، اعتقاد خود را از دست ندادند بلکه همت داشته‌اند و سازمانی را برای خود ایجاد کرده‌اند و تجربیات را در اختیار خود قرار داده‌اند.

وی عنوان کرد: با توجه به تجارب پزشکان شیعه و هماهنگی بیشتر امشب نشستی تخصصی با اعضای اصلی این گروه برگزار خواهد شد.

ولایتی با بیان اینکه در برخی از کشورهای منطقه تلاش می‌شود تا به اسلام ضربه وارد شود گفت: قطعا این جوانان مسلمان و شیعه هستند که باید با تلاش بسیار علوم پزشکی را فرا بگیرند و این تخریب‌ها را با مهربانی و خدمت به مردم جهان پاسخ دهند تا همگان بدانند که اسلام دین رحمت و مهربانی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: قطعا باید فضاهایی برای تحصیل دانشجویان داخلی و خارجی به علوم پزشکی فراهم شود.

وی با بیان اینکه این گردهمایی گام اولی برای آشنایی بیشتر با پزشکان شیعه سراسر جهان بود گفت: قطعا ما به این میزان بسنده نکرده و در آینده ارتباطات بیشتری را با این گروه برقرار خواهیم کرد.

ولایتی تاکید داشت: برنامه‌های ما براساس یک همکاری بسیار مستمر و کارآمد با گروه پزشکان شیعه جهان طراحی شده و قطعا این مهم نیز با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور به سرعت محقق خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در روزهای آینده برنامه‌ای با موضوع تاثیر پزشکی ایرانی و اسلامی در تاریخ پزشکی جهان در مرکز مسیح دانشوری تهران برای این پزشکان برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری میزگردهای پزشکی در مرکز مسیح دانشوری خبر داد و گفت: مرکز مسیح دانشوری به عنوان یکی از مهم‌ترین و پیشرفته ترین مراکز پیوند اعضا بسیار مورد توجه است.

ولایتی با اشاره به عملکرد سال گذشته این مرکز پزشکی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در این مرکز 180 پیوند قلب و 80 عمل ریه که به عنوان یکی از سخت ترین عمل‌های جهان شناخته می‌شود صورت گرفته است.

مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: اهدای اعضا در ایران به عنوان یک فرهنگ شناخته می‌شود به شکلی که تاکنون بیش از یک میلیون نفر در ایران کارت اهدای عضو دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon