کمتر از ۱۰ درصد تلفات جاده‌های برون‌شهری مربوط به محورهای روستایی است


کمتر از 10 درصد تلفات جاده‌های برون‌شهری مربوط به محورهای روستایی است

خبرگزاری تسنیم: معاون راه روستایی و سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزان تلفات جاده‌های روستایی کشور گفت: کمتر از ۱۰ درصد تلفات جاده‌های برون‌شهری مربوط به محورهای روستایی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید حسین میرشفیع در حاشیه بازدید از برخی محورهای روستایی شهرستان‌های سمنان و سرخه که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: مباحث مربوط به آمار در روستاها به تحلیل‌های عمیق نیاز دارد.

وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر افزایش تلفات جاده‌ای روستایی با ارتقای این راه‌ها خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر هر ساله از هفت تا 10 درصد از میزان تلفات در جاده‌های روستایی کشور کاسته شده است.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: این مهم به سبب بهبود وضعیت راه‌های کشور و نیز افزایش فرهنگ ایمنی در مردم روستاها برای استفاده از این راه‌ها بوده است.

میرشفیع با اشاره به اینکه در سال گذشته 17 هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی در کشور فوت شده‌اند خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود 13 هزار نفر مربوط به حوادث برون‌شهری بوده است.

وی با اشاره به اینکه آمار تلفات حوادث رانندگی در جاده‌های روستایی در سال گذشته یک‌هزار و 250 نفر بوده است تصریح کرد: این آمار کمتر از 10 درصد تلفات در محورهای برون‌شهری کشور است.

سرپرست معاون امور حقوقی و مجلس وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مجموع راه‌های روستایی موجود در کشور گفت: بیش از 154 هزار کیلومتر راه روستایی برای روستاهای با جمعیت بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد.

میرشفیع با اشاره به اینکه 105 هزار کیلومتر از این میزان راه روستایی را جاده‌های آسفالته تشکیل می‌دهد خاطرنشان کرد: مجموع راه‌های روستایی آسفالته و شوسه کشور حدود 132 هزار کیلومتر است.

به گفته وی، 15 هزار کیلومتر راه روستایی در وزارت راه و شهرسازی اعم از احداث یا آسفالت جاده در دست اجرا است.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حدود 91 درصد از جمعیت روستایی کشور از راه آسفالته برخوردارند که این آمار در مقایسه با کشورهای منطقه بی‌نظیر است.

میرشفیع با بیان اینکه حتی کشور ترکبه با شبکه جاده‌ای وسیع خود چنین امکاناتی را در راه روستایی خود ندارد تأکید کرد: با زیرساخت‌های موجود در راه‌های روستایی کشور و برنامه‌های توسعه‌ای که در این راستا مدنظر است؛ نگرانی درباره جاده‌های روستایی کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon