بازپس‌گیری منطقه «الکساره» در شرق پایگاه هوایی«العند» از عناصر هادی

بازپس‌گیری منطقه «الکساره» در شرق پایگاه هوایی«العند» از عناصر هادی

خبرگزاری تسنیم: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به حملات هوایی و زمینی جدید ارتش سعودی به مناطق مختلف این کشور پاسخ داده و مواضع نظامی سعودی را هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی 12 فروند موشک کاتیوشا به منطقه الخوبه در ناحیه جیزان عربستان شلیک کردند.

این نیروها همچنین موضع نظامی علب در منطقه ظهران عیسر را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.

وزارت دفاع یمن همچنین از حمله به موضع نظامی جلاح سعودی در منطقه جیزان خبر داد.

یک منبع در وزارت دفاع یمن نیز از حمله موشکی به فرماندهی گارد مرزی سعودی در منطقه نجران خبر داد.

بر اثر حمله جنگنده‌های سعودی به منزل یک شهروند یمنی در صعده واقع در شمال یمن 4 غیر نظامی شهید و 5 نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین بر اثر حمله تروریستی عناصر گروه تروریستی القاعده به دو منطقه نظامی در وادی السر در استان حضر موت 7 تن به شهادت رسیدند و 36 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

طرح عربستان برای تثبیت اوضاع در عدن و بازگرداندن منصور هادی

احمد العسیری سخنگوی ائتلاف حمله یمن به رهبری عربستان سعودی اعلام کرد که هدف این ائتلاف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن به شهر عدن است.

(جزئیات بیشتر خبر)

عربستان برای آموزش 10 هزار نیروی یمنی در خاک خود برنامه ریزی می‌کند

روزنامه واشنگتن پست از وجود اردوگاه های آموزشی در عربستان سعودی خبر داده و نوشت و عربستان طرحی را برای آموزش 10 هزار نیروی نظامی برای عملیات زمینی در یمن در دست اجرا دارد.(جزئیات بیشتر خبر)

کشته شدن 12 تن از عناصر القاعده به دست ارتش یمن در تعز

از سوی دیگر منابع یمنی خبر دادند که در عملیات ارتش یمن و کمیته های مردمی در منطقه الجمهوری در استان تعز یمن 12 تن از عناصر القاعده کشته شدند.

بازپسگیری منطقه نظامی الکساره در شرق پایگاه هوایی العند در لحج

در همین حال، نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی توانستند موضع نظامی الکساره در شرق پایگاه العند در استان لحج در جنوب یمن را بعد از درگیری شدید با شبه نظامیان طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن به کنترل خود در بیاورند.

وزارت دفاع یمن اعلام کرد که نیروهای مشترک ارتش و کمیته های مردمی در مسیر یک خودروی زرهی در منطقه الوهط در استان لحج و سه خودرو در منطقه بئر احمد در استان عدن کمین زدند و شمار زیادی از عناصر شبکه تروریستی القاعده و مزدوران ریاض را کشتند.

همزمان، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی حمله عناصر القاعده و شبه نظامیان طرفدار عبدربه به منطقه العلم در عدن را خنثی و ده‌ها نفر از آنها را کشته یا زخمی کرده و شمار زیادی از خودروهای آنها را به آتش کشیدند.

در استان تعز نیز درگیری‌هایی بین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی از یک سو و گروههای مورد حمایت عربستان از سوی دیگر در گرفت. این درگیری در سایه تداوم بمباران جنگنده‌های سعودی صورت گرفت.

شش شهروند یمنی نیز در جریان اصابت گلوله سنگین شبه نظامیان طرفدار عربستان به تعز شهید و زخمی شدند.

ادامه حملات هوایی ارتش عربستان به مناطق مختلف یمن

جنگنده های سعودی چهار بار نیز هتل صرح سبا در منطقه حرض را بمباران کردند و به چند خانه در خیابان اصلی بخش حرض حمله کردند. چند حمله نیز به منطقه مثلث عام در استان حجه صورت گرفت.این جنگنده ها همچنین سه بار نیز منطقه الخصامه در بخش مرزی الظاهر در استان صعده را بمباران کردند. در این حمله شماری از مردم قربانی شدند.

جنگنده های ارتش سعودی همچنین منطقه فرودگاه و منطقه الزور در استان مارب در شمال شرقی یمن را بمباران کردند.

انتهای پیام/

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت