مبارزات شهید هاشمی الگوی رزمندگان سپاه بدر در عراق و انصارالله در یمن است

مبارزات شهید هاشمی الگوی رزمندگان سپاه بدر در عراق و انصارالله در یمن است

خبرگزاری تسنیم: مشاور مقام معظم رهبری گفت:خون مطهر علی هاشمی جهان اسلام و رزمندگان یمن و سوریه را به قیام علیه مستکبران دعوت کرده است.این شهید الگوی رزمندگان سپاه بدر در عراق و انصارالله در یمن هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یادواره شهید علی هاشمی با حضور سردار بیگدلی، سردار گرجی زاده، سردار شهبازی، سید رحیم صفوی، همرزمان آن شهید و یادگاران هشت سال دفاع مقدس عصر پنج شنبه 8 مرداد ماه 94 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. در ابتدای این نشست سید یحیی رحیم صفوی به صحبت پرداخت. او در ابتدای سخنان خود به ارائه مقدمه ای پرداخت و گفت: ما از مقام شهادت و شهیدان بی خبریم و از ارزش‌های شهادت غافلیم. شهادت یک هدیه الهی است که به افرادی که لیاقت دارند، از جانب خدا اعطا می‌شود. در حقیقت شهادت فخر اولیا است. ارزش این موضوع به این اندازه است که حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) از خداوند متعال برای امیر المومنین (علیه السلام) در خواست شهادت کرد و خداوند پذیرفت. باید دید چه رمز و رازی است که حضرت زهرا( سلام الله علیها) و 10 اولاد ایشان به مقام شهادت می‌رسند.

صفوی به بیان شخصیت شهید علی هاشمی پرداخت و گفت: اگر بخواهم سردار علی هاشمی را در یک جمله بیان کنم باید بگویم که ایشان سرداری مومن، شجاع، خردمند و محجوب  است. قوت ایمان او در عبادت هایش و اعتماد او به خدا ویژگی ایمان او است. صبر و استقامت او را از اول 58 تا انتهای جنگ می‌توانیم ببینیم و او در برخورد با دشمن هیچ گاه نترسید و سستی نشان نداد. خردمندی او را نیز در طرح ریزی عملیات و تشکیل تیپ 37 نور باید دید. ایشان بسیار فکور و از نبوغی نظامی برخوردار بود. علی هاشمی هیچ گاه به دنبال معروف شدن نبود و از عکس گرفتن و مصاحبه فراری بود. خاطرم هست زمانی که ایشان به فرماندهی سپاه ششم منصوب شد، کلید اتاق را به سردار گرجی زاده داد و گفت هر کس با من بخواهد دیدار کند به جزیره بیاید و در جزیره جلسه می گذاشت. حتی ایشان در کمبود تدارکات و تجهیزات گلایه ای نمی‌کرد. و لب به شکایت و اعتراض نمی‌گشود.

سید رحیم صفوی به خاطره آخرین دیدار با آن شهید اشاره کرد و گفت: خاطرم هست که تیر ماه سال 67 بود و ما در جلسه بودیم. آن قدر حجم آتش و توپ و تیر زیاد بود که ما نمی توانستیم جلسه را درست ادامه بدهیم. در هنگامی که سوار خودرو می شدیم به او گفتم که قرارگاهت را کمی عقب بیاور . ظاهرا دشمن امواج را گرفته و قرارگاه را شناسایی کرده است. ایشان گفتند باشه اما نمی‌دانم چرا عقب نیاورد. در ادامه مسیری که می رفتیم با احمد غلامپور رو به رو شدم . به او نیز گفتم که قرارگاه را عقب بیاور و او هنگامی که وسایل را برای عقب نشینی جمع و جور می کرد دوباره به علی هاشمی پیغام داد که عقب بیاید. به نظرم او نمی خواست که در برابر دشمن ضعف نشان دهد. او می‌گفت که اگر ما عقب برویم روحیه بقیه به هم می خورد و بقیه نیز عقب می‌آیند. بعد از این ماجرا و نزدیک به 2 روز بعد عراقی‌ها قرارگاه او را هلی بورن کردند.

مشاور مقام معظم رهبری بیان داشت: 8 سال دفاع مقدس سال‌های قدرت نمایی ملت ایران است. مردم ما نزدیک به 2 میلیون نیروی داوطلب را به جبهه اعزام کردند من و بقیه پاسدار بودیم و وظیفه مان بود اما آن 2 میلیون بسیجی که موظف نبودند اما از همه اقوام برای دفاع از انقلاب اسلامی و کشورشان شجاعانه جنگیدند. شهیدان ما نه متعلق به ایران بلکه متعلق به جهان اسلام هستند. مبادا ما آن‌ها را در قالب‌های قومیتی بخواهیم محدود کنیم. خون مطهر علی هاشمی جهان اسلام و رزمندگان یمن و سوریه را به قیام علیه مستکبران دعوت کرده است. و خون مسلمانان در دنیا از خون این شهیدان به جوش آمده است. این شهیدان الگوی رزمندگان سپاه بدر در عراق و انصارالله در یمن هستند. هم چنین همسران و فرزندان آن ها الگوی کسانی هستند که در این کشور ها مکتب مقاومت را از ملت ما فرا گرفتند. امیدواریم بتوانیم شهیدان را بشناسیم و بشناسانیم و به ارزش و اعتقادت آن ها پایدار باشیم و راه آن ها که راه استقلال و عزت است را طی کنیم.

در ادامه برنامه حامد نجفی از اعضای گروه معراج به صحبت پرداخت و گفت : گروه جهادی معراج نزدیک به 10 سال است که در راستای محرومیت زدایی در کشور کار می کند. نزدیک به 2 سال است که تصمیم گرفتیم که گمنامی علی هاشمی را برداریم. شاید اگر الان به عده ای از مسئولان ما بگویید ، عده ای او را نشناسند. خاطرم هست که سال گذشته برای چنین مراسمی به سردار گرجی زاده مراجعه کردیم و ایشان بسیار حمایت کردند.

سخنران بعدی این مراسم سردار گرجی زاده بود که به بیان شخصیت آن شهید و خاطره گویی پرداخت.
در پایان این مراسم کتاب «پنهان مثل هور» نوشته حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی بهدادوند با حضور سردار بیگدلی، سردار گرجی زاده، سردار شهبازی و اعضای گروه معراج رونمایی شد. این کتاب ناگفته هایی از زندگی شهید علی هاشمی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران