یادواره رزمندگان غواص لشکر ۴۱ ثارالله کرمان برگزار شد


یادواره رزمندگان غواص لشکر 41 ثارالله کرمان برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: همایش رزمندگان گردان ۴۱۰ غواص با حضور رزمندگان گردان‌های غواص و اطلاعات عملیات لشکر ۴۱ ثارالله برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، بیست و هشتم اردیبهشت ماه برای نخستین بار از کشف پیکر مطهر 175 شهید غواص دفاع مقدس با دستان بسته خبر دادند.

خبر کوتاه بود و تکان‌دهنده، خبری که پایانی‌ بود بر چشم ‌انتظاری 29 ساله پدر و مادران داغ‌ دیده، در ادامه پیکرهای 175 تن از شهدا که متعلق به غواصان جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است، وارد کشور شدند.

تصور این که بزرگ‌مردانی در نهایت مظلومیت و برخلاف تمام اصول انسانی در عملیات کربلای 4 با دستان بسته توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیدند، برای همگان بسیار غم‌انگیز و متاثر کننده است.

 پس از احراز هویت پیکر پاک این شهدا، پیکر مطهر 5 شهید از 175 شهید غواص و خط‌شکن کربلای 4 که در جریان تفحص در یک گور دسته‌جمعی با دستان بسته پیدا شدند، در استان کرمان شناسایی و مشخصات آن‌ها اعلام شد.

به‌همین دلیل شامگاه پنجشنبه مراسمی برگزار شد تا مردمی از دیار کریمان با همه کرامت و مهربانی خود، یاد قهرمانان مظلوم غواص را گرامی بدارند و سپاس خود را نثار مردانی کنند که با وجود سن کم، بزرگ شدند و از دنیا رفتند.

در همایش رزمندگان گردان 410 غواص با حضور رزمندگان گردان‌های غواص و تخریب و اطلاعات عملیات لشکر 41 ثارالله که به‌میزبانی گردان 408 غواص برگزار شد، رزمندگان دفاع مقدس به بیان خاطرات خود از روزهای جنگ و دفاع مقدس پرداختند.

در این مراسم حسن حسنی در بیان خاطره‌ای از شهدا عنوان کرد: در والفجر 8 اولین شبی که به همراه بقیه رزمندگان برای شناسایی به نحر بلامه رفتیم، شهید حسینعلی عالی توضیحاتی از منطقه به من دادند، روز بعد به همان جا رفتیم و حسینعلی محل روز قبل را سوال کرد و من دوربین را حدود 50 درجه اشتباه تنظیم کردم، شهید از اینکه درست دقت نکردم، بسیار عصبانی شد و به من تذکر داد.

هر از گاهی دستانت را کنترل کن!

مرتضی حاج‌باقری منطقه عملیات‌ کربلای‌ 4 را‌ از خطرناک‌ترین‌ و حساس‌ترین‌ خطوط‌ نبرد ایران‌ و عراق‌ برشمرد و گفت: روزی شهید احمد کاظمی از من سوال کرد، آیا مراقب دستت هستی؟ حواستان باشد دستت را با خانه، مقام، پول و غیره عوض نکنید.

حمید شفیعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در ادامه خاطرنشان کرد: لازم است از خدا بخواهیم ما را از بلاهای دنیایی حفظ کند و به‌گونه‌ای زندگی کنیم که در آن دنیا شرمنده اعمال خود نباشیم.

 در این مراسم استاندار کرمان ضمن بیان اهمیت کربلای 4 در دوران دفاع مقدس یادآور شد: خدا می‌داند اگر پیام شهدا و حماسه‌های آن‌ها را به پشت جبهه منتقل نکنیم، گناهکار هستیم.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon